כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בחברותא: המדריך לנסיעה משפחתית ארוכה ברחבי הארץ

נסיעה ארוכה עם הילדים יכולה להיות מסוכנת ולא נעימה אבל להבדיל היא יכולה דווקא להיות חינוכית ומהנה. איך הופכים נסיעה ארוכה לכזו שכל הנוסעים נהנים ממנה?

בחברותא: המדריך לנסיעה משפחתית ארוכה ברחבי הארץ
נסיעה משפחתית צילום: פריקפיק

אור גינת

נסיעות משפחתיות ארוכות הן לעתים קרובות הכרח המציאות: ביקור קרובים, נסיעה לטיולים בחול המועד, או יציאה לנופש במלון – כולם מתחילים בנסיעה ארוכה. כאשר נוסעים עם ילדים, המטען היקר לכם ביותר, קיימים מספר דברים להם כדאי לדאוג מראש: הכנה נכונה תבטיח נסיעה בטוחה ושמחה, גם אם לא תמיד שלווה.

בטיחות בסיסית

לפני נסיעה ארוכה, עם או בלי הילדים, חשוב לבדוק שהרכב וכל מה שנלווה לו מוכנים לנסיעה - בדקו שברשותכם ביטוח רכב בתוקף ושאכן הוא מכסה את הנהגים המיועדים לנהוג. בנוסף לכך, מומלץ להצטייד גם בביטוח צד ג' לכל מקרה שלא יבוא. במקרה של ביטוח מקיף, הוא אמנם אינו חיוני אך במידה ומדובר ברכב חדש ויקר כדאי לשקול גם אותו.

מלבד ביטוחים, יש לוודא שהרכב כשיר לנסיעה ארוכה: בדקו את מצב הצמיגים ומלאו אויר, בדקו כי המגבים פועלים כשורה, שלא חסר שמן או מים. כמו כן, וודאו שאתם מוכנים למצב של פנצ'ר באמצע הדרך – האם יש לכם את כל הדרוש להחלפת גלגל, כולל ציוד עזרה בסיסי ברכב כמו פנס, ערכת עזרה ראשונה ואפילו מטף לכיבוי אש.

נקודה נוספת שנוגעת ספציפית לילדים: וודאו כי מושבי הבטיחות מותקנים כהלכה וכחוק ושיש להם תו תקן. אם אתם מתכננים לשים מושב בכסא הקדמי – וודאו שכריות האויר למושב זה מנוטרלות.

לחלק נסיעה ארוכה למקטעים קצרים יותר

טווח הקשב של ילדים הוא קצר והם נוטים להתעייף ולהשתעמם כאשר עליהם לשבת במקום אחד ללא תעסוקה ולמשך פרקי זמן ארוכים. דרך אחת בה ניתן להתמודד עם ילדים, היא לתכנן מראש נקודות עצירה לאורך הדרך; חלקו דרך ארוכה למקטעים קצרים יותר – להתרעננות, להתפנות, לחלץ עצמות. כמה דקות של הוצאת מרץ מרוכזת מחוץ לאוטו ושינוי אווירה, יכולים לחולל ניסים באווירה השוררת לאחר מכן בהמשך הנסיעה ברכב.

אוכל ושתייה

ילדים, כמו גם נוסעים אחרים, עלולים להיות רעבים או צמאים במהלך נסיעה ארוכה. לכן, מומלץ לא לשכוח לארוז בתוך הרכב שתייה וחטיפים בהישג יד. אם הילדים נוטים לריב על חטיפים, חלקו מבעוד מועד את החטיפים לשקיות אישיות.

שתייה חשובה לא רק עבור הילדים אלא גם כאמצעי לדחות עייפות. עצירה לצד הדרך בנקודה יפה עם נוף תאפשר גם לנהג להתרענן עם משקה חם. בעניין זה, הקפידו על זריקת זבל לפח מתאים או ארזו בשקית זבל עד שתגיעו למקום בו ניתן להשליך את שאריות העצירה ללא פגיעה בנוף ובכדור הארץ.

משחקים לילדים

לא פחות חשוב מאוכל ושתייה היא הכנת תעסוקה לילדים; שתפו את הילדים ביעד הנסיעה, ספרו להם סיפורים שיהפכו את היסטוריית המקום לחיה בעיני רוחם. אם אתם נוסעים לבני משפחה  למשל, שתפו בחוויות ובזיכרונות שיחברו את הילדים למשפחתם.

אחד היתרונות הבולטים שקיימים במשחקים בעל פה עם הילדים, הוא שהם בטיחותיים הרבה יותר ממשחקים הכוללים חלקים קטנים שעלולים להתפזר ברכב או חלקים כבדים שיכולים לפצוע את ילדיכם. אי לכך, מומלץ יותר להשתמש בדמיון כדי לשחק משחקים מגוונים עם הילדים: הגרילו אות ונסו למצוא מילים בקטגוריה מסוימת המתחילה באותה האות: ערים בארץ, צמחים, דמויות היסטוריות ועוד – כל אלו יכולים לשמש קטגוריות במשחק זה. אם אתם נוסעים לבני משפחה בחרו אחד מהם ותנו לילדים לנחש, באמצעות שאלות של "כן או לא". אפשרות נוספת היא לבחור דבר הנראה מחוץ לחלונות הרכב, להגיד את האות הראשונה שלו, ולתת לילדים לנחש מה ראיתם. כך, באמצעות מחשבה פשוטה תאפשרו לילדים ללמוד ולחוות את הטיול שלהם בדרך מעט שונה – דרך משחקים.

לסיכום, נסיעה ארוכה ברכב עם הילדים יכולה בהחלט להיות סיוט אך לא תמיד היא חייבת להיות כזו. עם תכנון נכון מראש, סבלנות רבה ואולי חטיף או שניים אפשר להפוך נסיעה משפחתית לחוויה נעימה ומגבשת.

חברותא נסיעה משפחתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד