י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קיצוצים רב פעמיים

ממשלה ללא רחמים: 'טחנות קמח' הודיעה על העלאת מחירים

חברת 'טחנות קמח ישראליות' הודיעה לרשתות שתייקר קמח עד 10%. ההתייקרות עוד לא אושרה, אך מסתמן שעוד חברות יעלו מחירים. הסיבות לטענתם, התייקרות החיטה בעולם ועיכובים בנמל אשדוד

ממשלה ללא רחמים: 'טחנות קמח' הודיעה על העלאת מחירים
פלאש90

חברת 'טחנות קמח ישראליות' הודיעו לרשתות ולמאפיות שהיא מעלה את מחיר הקמח בין 7% ל-10%, החברה מהווה 20% מהשוק הקמעונאי. "מחירי החיטה טסו לשמיים", המחיר עומד כיום על 7.72 דולר לבושל, כך אמר למגזין 'ממון' של 'ידיעות אחרונות' קובי פולטורק, מבעלי טחנות קמח ישראליות.

"אני משלם 400 דולר על חיטה, כולל השחרור, ההובלה, האחסון והכשרות. לפני חצי שנה זה היה באזור 280 דולר. המצב בנמל אשדוד קשה - הוא מיושן, ללא תחרות וחסר בכוח אדם. יש שם עיכובים קשים. 'טחנות קמח ישראליות' הביאה 40 אלף טונות חיטה ושילמנו כמיליון דולר קנסות על המתנות בנמלים".

מירב קריסטל מדווחת ב'ידיעות אחרונות', כי 70% מטחנות הקמח נמצאות בת"א ודרומה. התחנה הגדולה במזרח התיכון היא של שטיבל ונמצאת באשדוד. "אנחנו שולחים כעת אוניות לחיפה ולא לאשדוד. לכן מאות אלפי טונות חיטה נוסעות בכביש לכיוון דרום ות"א כי שם המחסנים שלנו. זה מפגע בטיחותי ברמה לאומית וזה בזבוז כספים אדיר, ובסוף מי משלם את המחיר? הצרכנים. רשתות השיווק מונעות לי העלאת מחיר, אבל אין לי ברירה, לא אפשוט את הרגל".

בישראל יש 14 טחנות קמח. שייע בארי, מנהל השיווק של שטיבל טחנות קמח, אמר ל'ממון',: "מחיר החיטה כל הזמן עולה. חוץ מהתייקרות החיטה יש גם בעיה בנמלים. יש שלוש סיבות לעיכובים: ניהול כושל של נמל אשדוד, ציוד לקוי וחוסר בעובדים. התוצאה היא שכל הטחנות יעלו מחירים".

מנמל אשדוד נמסר: "נמל אשדוד קלט 90 עובדים זמניים שהביא לקיצור ההמתנות והתורים של האניות. בנוסף, השקיעה חברת הנמל מאות מליוני שקלים בבניית מסוע, ברכישת ציוד מהמתקדמים בעולם ובניית רציף יעודי לפריקת תבואות בנמל, הצפוי להימסר לנמל במחצית השניה של השנה הבאה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מסר: "קביעת התור התפעולי והעדפת מטענים נעשית ע"י הנהלת הנמל. נכון לימים האחרונים עשרות עובדים נמצאים ברזרבה ואינם משובצים לעבודה במשמרתם, עובדה הסותרת את הטענה על מחסור של מאות עובדים בנמלים. העבודה בבתי מלאכה מתבצעת בהתאם להסכם הקיבוצי אותו בחרה החברה להשאיר על כנו ללא שינוי למרות שיכלה לבחור אחרת".

קמח נמל אשדוד עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד