כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"צריכים ללמוד מישראל"

ועידת האקלים בגלזגו: המחמאה מביל גייטס וההתנצלות של ג'ונסון

ראש הממשלה נפתלי בנט נועד היום עם שורה של מנהיגים בעולם וכן עם אחד מעשירי העולם, ביל גייטס, שאף מצא מכנה משותף עם רה"מ הישראלי | וגם היסטוריה: פגישה ראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לבין יורש העצר וראש הממשלה של בחריין סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה

ועידת האקלים בגלזגו: המחמאה מביל גייטס וההתנצלות של ג'ונסון
בנט וג'ונסון צילום: באדיבות המצלם

במסגרת ביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט בוועידת האקלים בגלאזגו, הוא נועד היום (שלישי) לראשונה עם יורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה וכן עם ראש ממשלה בריטניה בוריס ג'ונסון שהתנצל על התקרית אמש בה נמנעה כניסתה למתחם הוועידה של שרת האנרגיה קרין אלהרר המסתייעת בכיסא גלגלים.

בתחילת הפגישה עם בנט, ר"מ בריטניה ג'ונסון פנה לשרת האנרגיה קארין אלהרר, שבעקבות התקרית אמש הגיעה היום יחד עם ראש הממשלה בנט למתחם, והתנצל בפניה על התקרית אתמול: "הבנתי שהיה בלבול עם ההתנהלות ואני מאוד מתנצל על כך", אמר ראש הממשלה הבריטי. בהמשך שיבח ג'ונסון את מבצע החיסונים הישראלי: "אנחנו צריכים ללמוד ממבצע חיסון הבוסטר בישראל. מבצע הבוסטר עודנו מתנהל בבריטניה אבל אנחנו צריכים שהוא ירוץ במהירות ישראלית. אנחנו רוצים קצת מהרוח שלכם בבריטניה".

בפתח הפגישה אמר בנט לג'ונסון: "אני רוצה להודות לך על ארגון האירוע הבלתי נשכח הזה. הבאת את מנהיגי העולם, הראית מחויבות ונתת הזדמנות לכל אחד להעריך מחדש את המדיניות הלאומית ביחס לשינוי האקלים. אני יכול להגיד לך שבנוגע לישראל זה היה מהותי. עכשיו שינינו את המדיניות שלנו. לראשונה בהיסטוריה שלנו התחייבנו ל-0 פליטות עד שנת 2050 - and we mean business. זה היה קו פרשת המים עבורנו".

בהמשך התייחס בנט לתקרית עם השרה אלהרר: "אני רוצה להודות לך על ההתערבות המהירה באירוע המצער עם השרה קארין אלהרר. זו הזדמנות מלמדת עבור כולנו על החשיבות של נגישות לכולם. אני כ"כ גאה בשרה אלהרר, היא פשוט מדהימה".

היום גם נרשמה היסטוריה בגלאזגו: פגישה ראשונה בין ראש ממשלה ישראלי ליורש העצר וראש הממשלה של בחריין, סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה.

בהמשך נועד בנט עם אחד מעשירי העולם, ביל גייטס, שהוא אחד המשקיעים הגדולים בעולם בטכנולוגיות ירוקות. המטרה: לשתף פעולה בקידום הגרין-טק הישראלי. הכתבת דפנה ליאל מדווחת כי גייטס אמר לבנט: "שנינו התחלנו כיזמים". בנט השיב - "אני אוהב את ההשוואה הזו".

גלאזגו ועידת האקלים בחריין ביל גייטס נפתלי בנט בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד