י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההסתערות על הקפיטול

הסנאטור חשף: קראתי למשטרה לירות לעבר הפורעים

הסנאטור מדרום קרוליינה, לינדזי גרהאם, בעל ברית נאמן של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קרא לשוטרים לירות לעבר מפגינים שהסתערו על הקפיטול ב-6 בינואר 2020 | "יש לכם רובים, תשתמשו בהם"

הסנאטור חשף: קראתי למשטרה לירות לעבר הפורעים
המפגינים בגבעת הקפיטול צילום: צילום מסך

בדיון בוועדה המיוחדת בבית הנבחרים בעקבות הפריצה לקפיטול של תומכי הנשיא דאז טראמפ בינאור 2020, נחשף כי חברו של טראמפ קרא לפתוח באש על הפורצים.

הסנאטור מדרום קרוליינה, לינדזי גרהאם, בעל ברית נאמן של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר למשטרת הקפיטול לירות לעבר מפגינים שהסתערו על הקפיטול ב-6 בינואר 2020.

"מה אתה עושה? תשתלטו בחזרה על הסנאט, יש לכם רובים, תשתמשו בהם", אמר גרהאם למפקדי משטרת הקפיטול. "אנחנו נותנים לכם רובים מסיבה כלשהי, אז תשתמשו בהם".

ממשרדו של גרהאם אישרו כי הסנאטור אכן אמר למשטרה לירות במפגינים תומכי טראמפ, וכינה את הציטוטים "מדויקים".

על פי הדיווח בתקשורת האמריקאית, הסנאטור גרהאם התקשר לאיוונקה טראמפ מספר פעמים במהלך האירוע ונתן לה הצעות לגבי מה הנשיא טראמפ צריך לומר בפומבי.

ועדה מיוחדת בבית הנבחרים חוקרת כעת את ההסתערות על הקפיטול, ולפחות חמישה עובדי טראמפ לשעבר כבר דיברו עם חוקרי הוועדה. טראמפ פתח במאמץ משפטי לחסום את הוועדה מבדיקת יומני שיחות טלפון ומסמכים הנוגעים לתקרית.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", אספסוף זועם של תומכי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, פרץ לתוך בית הנבחרים ב-6 לינואר בגבעת קפיטול בניסיון לבטל את תוצאת הבחירות, ולשבש את אסיפת הקונגרס שאישררה את הצבעת האלקטורים בעד הנשיא הנבחר ג'ו ביידן.

ההסתערות על בניין הקפיטול, הגיעה בעקבות נאום תוקפני שנשא טראמפ ועודד את תומכיו "להילחם כמו גיהינום" נגד תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, לטובת היריב הפוליטי ג'ו ביידן. האירוע גבה את חייהם של ששה הרוגים ובהם שני שוטרים ממשטרת הקפיטול, אך לא מנעה את תהליך ההצבעה שהסמיכה את ביידן לנשיא ארה"ב.

דונלד טראמפ גבעת הקפיטול ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד