י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון בברזיל

צפו: תשעה כבאים מתו בתאונת אימונים במערה

במהלך אימון של כוחות כיבוי במערה בברזיל, נהרגו תשעה כבאים כשהמערה שבה התאמנו קרסה. חמש גופות הוצאו מהמערה ונלקחו במסוק, אך בשל ראות נמוכה בלילה ארבע הגופות הנותרות הוצאו על אלונקות עם רכב חילוץ

צפו: תשעה כבאים מתו בתאונת אימונים במערה
כוחות ההצלה בשטח צילום: דוברות כוחות הכיבוי של סאו פאולו

תשעה כבאים נהרגו בעקבות אימון שהשתבש בברזיל, הכבאים נהרגו בעקבות תאונת אימונים במערת דואס בוקאס באלטינופוליס, כ-300 ק"מ צפונית לסאו פאולו ביום ראשון האחרון.

כ-27 כבאים היו מעורבים באימון ותשעה מהם קיפחו את חייהם בתאונה כשהמערה שבה התאמנו קרסה. על פי דיווחים חמש גופות הוצאו מהמערה ונלקחו במסוק, אך בשל ראות נמוכה בלילה ארבע הגופות הנותרות הוצאו על אלונקות עם רכב חילוץ. 20 כלי רכב ו-75 כבאים הופעלו לסייע בחילוץ.

על פי דיווחים בברזיל, עיריית אלטינופוליס כלל לא ידעה לפני התרגיל, מטעם העירייה נאמר כי המערה שבה התרחשה תאונת האימונים הקטלנית ממוקמת באזור כפרי של העיר, מוקד של תיירות אקולוגית עם מערות ומפלים. קורס ההכשרה הועבר על ידי בית הספר "חיים אמיתיים". ראש עיריית אלטינופוליס, חוסה רוברטו פראסין מרקס, אמר שאיש בעירייה המקומית לא קיבל הודעה.

ראש העיר הציע סיוע לכבאים ולצוותי החילוץ, כולל ארוחות, מים וכלי רכב, והעירייה סיפקה גם עצים לחיזוק חלקי גג המערה שנותר על מנת למנוע קריסה נוספת. אחת המדריכות בבית הספר "חיים אמיתיים" אמרה לתקשורת המקומית, כי "הגשם שהחל בשבת עדיין נמשך באזור מה שהקשה על עבודת החילוץ".

קצין בכיר במשטרה הצבאית רודריגו קווינטינו, מתאם ההגנה האזרחית של האזור, אמר לתקשורת המקומית, כי "הקבוצה עשתה קמפינג בתוך המערה. עקב שורה של אירועים, תקרת המערה קרסה על חלק מהאנשים הללו". הוא הוסיף, "אסור לעשות אימונים מהסוג הזה. זו רמת הכשרה שדורשת רמה גבוהה של מקצועיות. מי שיש לו את היכולת לבצע פעולה מסוג זה הם הצוותים הצבאיים".

ברזיל תאונת אימונים סאו פאולו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד