י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אם התינוק יכול גם אני"

שניות לפני הברית: הרך הנולד הדהים את הנוכחים. צפו בתיעוד

בסרטון ששבר את הרשת נראה תינוק בן -8 ימים מניח את ידיו לשמע ישראל בדיוק כפי שנהגו הוריו | המוהל מספר ל'בחדרי חרדים' על אחת מבין מאות ההודעות והשיחות המרגשות שקיבל "אם הילד אמר שמע ישראל אמרתי לעצמי שגם אני יכול להגיד". צפו 

שניות לפני הברית: הרך הנולד הדהים את הנוכחים. צפו בתיעוד
התינוק מניח את ידו לשמע ישראל צילום: רשתות חברתיות

סרטון שהתפרסם בימים האחרונים ובו נראה תינוק בן שמונה ימים מניח את אצבעותיו לשמע ישראל בעת הברית הפך ויראלי ושבר את הרשתות החבריות. מבירור שערך 'בחדרי חרדים' עולה כי התינוק בן למשפחה תימנית המתגוררת בתל אביב, והברית המדוברת התקיימה ביום ראשון בעיר הסמוכה - בת ים.

בשיחה מרגשת ומלאת אמונה שקיים המוהל בברית ר' יעקב שכטר בנו של הרב אריה שכטר זצ"ל עם בחדרי' חרדים, הוא מספר על כך שהוא משמש בתפקיד המוהל למעלה מ-30 שנה והוא מעולם לא ראה מקרה כזה. 

הרגע בו הניח התינוק את אצבעותיו לשמע ישראל \\ השימוש בסרטון על פי חוק זכויות יוצרים סעיף 27א

"התינוק בן ה-8 ימים מהעדה התימנית הניח את האגודל והזרת על עיניו, ואת שלוש האצבעות האחרות הניח על המצח כמו 'ש', בדיוק כפי שנהגו התימנים לומר את שמע ישראל" מתאר הרב שכטר. 

הוא הוסיף: "הרמתי מהר את הילד לציבור, כדי שכולם יראו איך ילד עושה שמע ישראל לפני הברית". הוא ממשיך לתאר כי ההתרגשות הייתה מכופלת בשל העובדה שדקות ספורות לפני כן אמר האבא גם שמע ישראל. 

בנוסף סיפר הרב שכטר כי מאז שהסרטון נפוץ הוא קיבל שיחות התפעלות מכל העולם בעקבות האירוע יוצא הדופן. "קיבלתי שיחות מאלסקה, ארה"ב, גרמניה ולונדון. מישראל קיבלתי מכל רחבי הארץ", הוא מספר בהתרגשות. 

עוד הוא סיפר על הודעה שקיבל מאדם שלא הניח תפילין כבר שנים, ובה נכתב "אם הילד אמר שמע ישראל אמרתי לעצמי שגם אני יכול להגיד". לאחר מכן תיאר לו הבנאדם, "התביישתי בעצמי איך אני אומר שמע ישראל בלי תפילין, ורצתי להניח בזכות הילד הזה". 

 

 

ברית שמע ישראל בת ים הרב אריה שכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 107 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד