כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הלילה בחצות

הרבי מסאדיגורה יוצא למסע חיזוק בארה"ב • הלו"ז המלא

לראשונה מאז החל לכהן באדמו"רות יוצא הרבי מסאדיגורה למסע חיזוק בקרב חסידיו בארה"ב, במרכזו תתקיים חנוכת הבית לבית המדרש של החסידות שנבנה על ידי הרבי זצ"ל בלייקווד • 'בחדרי חרדים' עם הלו"ז המלא של המסע ההיסטורי שיתפרס על פני שבועיים ימים, מבורו פארק ועד לייקווד

הרבי מסאדיגורה יוצא למסע חיזוק בארה"ב • הלו"ז המלא
הרבי מסאדיגורה במוצ"ש האחרון צילום: שוקי לרר

לראשונה מאז עלותו על כס האדמו"רות, ייצא הלילה האדמו"ר מסאדיגורה למסע חיזוק מיוחד בקרב קהל חסידיו בארה"ב, כאשר במרכזו של הביקור מעמד חנוכת בית המדרש של החסידות בלייקווד שבניו ג'רזי והכנסת שני ספרי תורה, שיתקיים ביום ראשון הקרוב.

הרבי ייצא הלילה בטיסת אמריקן איירליינס שתמריא סמוך לחצות ויתלוו אליו רק בני המשפחה ומספר מצומצם של גבאים. את תפילת השחרית מחר יקייים הרבי בביהמ"ד של האדמו"ר מאוסטרואוע קאלושין, חמיו של הגאון רבי אשר חיים שטרנבוך, חמיו של הרבי. לאחר מכן יעברו החסידים לפני הרבי. בימים הבאים יתפלל האדמו"ר בביהמ"ד תורת חסד אפשא בורו פארק.

כמאה חסידים צפויים לצאת מחר בטיסה נוספת ולהצטרף למסע הקודש בארה"ב בראשות האדמו"ר, כדי להשתתף בחנוכת בית המדרש שהאדמו"ר העטרת ישראל זצ"ל מסר את נפשו על ייסודו ובנייתו. עם זאת, בהוראת האדמו"ר נאסר על אברכי כולל להצטרף למסע וזאת בשל חשש ביטול תורה.

בית המדרש הגדול של חסידות סאדיגורה שייחנך בלייקווד

במהלך הביקור צפוי הרבי לקיים ביקורים במעונם של גדולי האדמו"רים והרבנים בארה"ב, ובשבת הקרובה יתקיימו התפילות והטישים ברוב עם באולם 'עמינענס' (קראסנא) בבורו פארק, כשלכבוד התכנסות החסידים יקיים הרבי טיש גם בליל שבת וגם בסעודה שלישית.

כאמור, גולת הכותרת של המסע היא חנוכת בית המדרש בלייקווד שבנייתו החלה כבר בחיי אביו של הרבי, האדמו"ר ה'עטרת ישראל' זצ"ל. בעלון הפנימי של החסידות צוטטו דבריו מחודש טבת תשע"ד בעניין הקמת ביהמ"ד כשאמר כי "זו הייתה משאת נפשו של אבי (העקבי אבירים) לאחד את אנ"ש בארה"ב ולהקים עבורם בית מדרש להתכנס בו יחד לעבודת השי"ת, עלינו מוטל חוב להוציא רצונו מן הכח אל הפועל".

ביום שלישי צפוי הרבי להשתתף בשמחת החתונה לנינו של האדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זי"ע, זקנו של האדמו"ר. החתן הוא נכדו של הרה"ג רבי פנחס שפירא, רב בית המדרש של סאדיגורה בתל אביב, בן לחתנו הגאון רבי דוד מרילוס, ראש הכולל של חסידי סאדיגורה במודיעין עילית.

בשבת פרשת ויצא תתקיים שבת התוועדות מרכזית בראשות הרבי בבית המדרש החדש שייחנך כאמור בלייקווד, בהשתתפות מאות החסידים והמוני תושבי העיר. גם בשבת זו צפוי הרבי לערוך את שולחנו גם בליל שבת וגם בסעודה שלישית.

ביום שלישי שלאחר מכן ייערך מעמד 'צאתכם לשלום' שבו ישמיע הרבי משא קודש מיוחד עבור החסידים תושבי ארה"ב בטרם ייפרד מהם וישוב ארצה.

הרבי מסאדיגורה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד