כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לשעה ולדורות

הצדיק שחזה את העלאת המיסים בחודש חשוון

דברי הרבי הקדוש הטמון בפולין מתאימים גם לימינו אנו בנוגע לגזירות והטלת מיסים על כלל ישראל. מה הם הסיבות שגרמו לכך? ומה התיקון שיכול למנוע את הדבר? • ויהי לפלא

הצדיק שחזה את העלאת המיסים בחודש חשוון
קניות בסופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבים הם המעיינים בספרים עתיקים ומוצאים בהם הקשר לימינו, לא תמיד מה שמופץ בשם צדיקים וגדולי עולם שכתבו לפני מאות שנים מדויקים, כעת אנו מביאים כאן ב'בחדרי חרדים' בכמה ספרים בהם מופיע מהאדמו"ר הקדוש רבי מנחם מנדל מרימינוב זיע"א, שכל הגזירות והעלאות המיסים הם בחודש חשוון. 

כפי שרואים בימים אלו, שבהם שר האוצר אביגדור ליברמן וממשלת השינוי מטילים מיסים המכוונים בעיקר כלפי הציבור החרדי בהעלאת המס על החד פעמי נראים הדברים שמתאימים לימינו אנו. 

בספר 'שם משמואל', שחיברו האדמו"ר השני מסוכוטשוב, בנו יחידו של בעל ה'אבני נזר' זי"ע, מובא וזה לשונו "וידועים דברי הרה"ק רמ"מ זצוק"ל מרימינוב שכל הגזירות הרעות המתחדשות על ישראל רח"ל וכל המיסים וארנוניות (מיסים וארנונה) שמוצצים את דמי ישראל התחלתם תמיד בחודש מרחשון".

"ולפי מה שכתבנו יובנו הדברים. שבאשר על החודש זה נאמר החודש אשר ברא מלבו, בעוה"ר נהפכה התחדשות חודש להם כנ"ל, ונראה שיש תיקון לזה ע"י התחדשות שבישראל בעת הזאת שקובעים שיעורים תמידים כסדרם ללמוד וללמד, איש ואיש, חבורה וחבורה, התחדשות הזאת מוציאה מתחת ידיהם את כח ההתחדשות, אמן כי"ר".

כמו כן בספר הקדוש 'בני יששכר' להרה"ק רבי צבי אלימלך מדינוב זי"ע, אחד מספרי היסוד בעולם החסידות, מביא אף הוא את דברי רבי מנחם מנדל מרימינוב ומוסיף מעצמו כי "בחודש זה היה מרידה במלכות בית דוד והמליכו את ירבעם". 

רבי מנחם מנדל מרימינוב מיסים חד פעמי בני יששכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד