כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
האשמות הדדיות

מנסור עבאס: "יש לי חומרים, בוחר לא לחשוף"

יו"ר רע"מ העביר היום מסר לליכוד ונתניהו על רקע המתקפות נגדו ערב העברת התקציב: יש לי חומרים שמוכיחים שהתנהל מו"מ עם הליכוד על שותפות קואליציוניות | על סערת הכסף לחמאס: "אנחנו לא במדינת בננה - יש שלטון חוק, יש רשויות אכיפה ויש ארגוני ביטחון שמפקחים על הכול" | ח"כ מיקי זוהר: "מנסור עבאס משקר"

מנסור עבאס: "יש לי חומרים, בוחר לא לחשוף"
בנימין נתניהו/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל המתקפות בליכוד נגד רע"מ בניסיון אחרון לבלום ברגע האחרון את העברת התקציב שתעניק יציבות לממשלה, הגיע יו"ר רע"מ מנסור עבאס ל'מהדורה המרכזית' של 'ערוץ 12' ופעם נוספת שיגר איום כלפי יו"ר האופוזיציה נתניהו והליכוד וחשף כי הוא מחזיק בחומרים שיכולים להביך את הליכוד והיו"ר, אך מכיוון שהוא אינו רוצה שיאבד בו האמון הפוליטי, הוא מעדיף לשמור את הדברים לעצמו, בנתיים.

"עד עכשיו נמנעתי מלפרט מה היה בשיחות הפוליטיות עם נתניהו במשך שנתיים", אמר עבאס ליונית לוי. "רק אתמול התחלתי לדבר. הסיפור התחיל באפריל 2019 - ניהלנו מו"מ על אפשרות להקים ממשלה בראשות הליכוד ברוב של 60. ישבנו בכפר קאסם, דיברנו, שוחחנו, התווינו דברים. הציעו לנו שותפות קואליציונית", חשף יו"ר רע"מ.

מנסור עבאס הזכיר את הנאום שהציג בפניו נתניהו בו השיק את השותפות עם רע"מ, וקרא לאנשי הליכוד להודות באמת כי התכוונו לשותפות קואליציוניות עם רע"מ. "ראש הממשלה הקריא בפניי את הנאום שבו הוא רוצה לבשר לאזרחים שיש שותפות בין הליכוד לרע"ם. אני מציע לליכוד - בואו תודו שאכן היו דברים, ושטעיתם שאנחנו לא ראויים להיות שותפים, אבל למה לשקר?", תהה עבאס.

עבאס התייחס לפרשה שחשפה העיתונאית אילה חסון על קשרים בין איש מפלגת רע"מ לבין איש חמאס בעזה: "אני מבין את אי הנוחות בפרסום התמונה ואני מנסה לתת תשובות לנושא הזה. הכסף שהגיע לעמותה הזאת הוא מתרומות תחת החוק. אנחנו מזמינים את רשויות האכיפה לבדוק אותנו. לא היה ולא יהיה כסף ממשלתי שיוזרם לעמותה. לא נעביר כספים שקיבלנו מהממשלה לעמותה שמסייעת לחמאס".

"זה לא הפריע לליכוד כשהיינו שותפים שלהם לפני כמה חודשים", התייחס עבאס לחשדות לפיהן הכסף יועבר לחמאס, "אנחנו לא במדינת בננה - יש שלטון חוק, יש רשויות אכיפה ויש ארגוני ביטחון שמפקחים על הכול. אנחנו פועלים בהתאם לחוק 25 שנים תחת שלטונו של נתניהו. מה קרה פתאום בשבוע של העברת התקציב? זו מניפולציה פוליטית כדי להכשיל את העברת התקציב".

הליכוד בתגובה לדבריו של יו"ר רע"מ עבאס: "מעולם לא הסכמנו לבטל את חוק קמיניץ אלא דרשנו הגברת אכיפה, בנייה לגובה ושמירה על אדמות מדינה. כמובן שלעולם לא נסכים להעביר מיליונים לחמאס דרך רע״מ למען אלמנות ויתומים של מחבלים כפי שעושים היום בנט, שקד ולפיד".

ח"כ מיקי זוהר: "מנסור עבאס משקר. הליכוד מעולם לא הציע לו הסכם קואליציוני. אחרי הבחירות הראשונות הוא פנה אליי כדי לבחון אפשרות שיתמוך בממשלה שלנו מבחוץ, נתניהו סירב".

 

מנסור עבאס תקציב המדינה מפלגת רע"מ הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד