ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
משפחות תקועות עם ילדים

גורם בממשל כורדיסטן ל'בחדרי': "לא רוצים את לב טהור אצלנו"

עשרות חברי כת 'לב טהור', נמצאים בשדה התעופה באיסטנבול שבטורקיה מאז אתמול בבוקר כולל נשים וילדים. הללו ניסו ככל הנראה להגיע לאיראן דרך כורדיסטן, אך האחרונים גירשו אותם לטורקיה | גורם בכיר בממשל ל'בחדרי': "יש עליהם סיפורים לא נעימים, לא מחפשים כאלה"

גורם בממשל כורדיסטן ל'בחדרי': "לא רוצים את לב טהור אצלנו"
משפחות מלב טהור ואנשי הביטחון בשדה צילום: באדיבות המצלם

עשרות חברי כת 'לב טהור' טסו מגוואטמלה לכורדיסטן בניסיון להתמקם שם, מתוך כוונה להגיע לאיראן, אך האיראנים לא מתעניינים בחברי הכת וכנראה לא מעוניינים לקלוט אותם. כמו גם הכורדים חיפשו דרך להיפטר מאנשי הכת הקיצונית והסאדיסטית, וגירשו אותם משדה התעופה באירביל בירת כורדיסטן.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גורם עלום שם מימן את הטיסה מכורדיסטן לאיסטנבול וכי הקבוצה שהתה בימים האחרונים במלון בכורדיסטן, אך גורם בכיר בממשל הכורדיסטני ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר: "אנחנו לא רוצים אותם, הם עשו בעיות בגואטמלה, בקנדה, בארה"ב, במקסיקו, יש עליהם סיפורים לא נעימים, אנחנו לא מחפשים אנשים כאלה, אנחנו יודעים שבסוף גם אצלנו הם יעשו בעיות, אנחנו לא רוצים אותם פה בחזרה, ונעשה הכל כדי למנוע מהם להגיע חזרה לכאן".

עוד נודע, כי חברי הכת ניסו בחודש האחרון לבקש מקלט מדיני במספר מדינות באירופה, הם פנו למדינות הללו וביקשו לקבל אזרחות מסיבה הומניטרית, וחלקם קיבלו. לחברי הכת יש דרכונים של גואטמלה, אמריקה, ישראל ומקסיקו, בנוסף יש לחלקם דרכון אירופאי, אותו קיבלו לאחרונה ממדינה ששעתה לתחנוניהם מסיבה הומניטרית.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גורמים ממספר מדינות מוודאות מול הרשויות בטורקיה וכורדיסטן, שהקבוצה לא תקבל אישור כניסה, הקבוצה לא רוצה להגיע לישראל, אך אולי לבסוף לא תהיה להם ברירה, המטרה של העסקנים בארה"ב ובישראל ובגואטמלה, היא לפרק את הכת לגורמים, ולפזר אותם בריכוזים חרדיים בעולם ובכללם ישראל, כדי לוודא שלא תהא לה תקומה ולחבריה הצעירים השבויים בה תינתן האפשרות להתחיל חיים נורמטיביים מחדש.

מבירור שערכנו בקהילה היהודית בטורקיה עולה כי גם שם אנשי 'לב טהור' לא רצויים. אחד מאנשי הקהילה החפץ בעילום שמו, אומר לנו כי "הם מסוכנים וגורמים לבעיות, מחכים שהם יעופו מפה תרתי משמע, וכמה שיותר מהר".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי חברי הכת נמצאים במתחם סגור בכורדיסטן ולא בשדה התעופה עצמו. הפלאפונים שלהם נלקחו מהם, והם ממתינים לגירוש משם.

כורדיסטן קהילת לב טהור גואטמלה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד