ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אוהד את מדינת ישראל

המרוץ לראשות עיריית ניו יורק: ידיד החרדים ניצח

‏ראש העירייה האפרו-אמריקני השני בתולדות ניו יורק: אריק אדמס, מפקד משטרת ניו יורק לשעבר, ניצח במרוץ לראשות עיריית ניו-יורק | אדמס הדמוקרטי ניצח את יריבו הרפובליקני קרטיס סליווה, ויחליף בתפקיד את ביל דה-בלאזיו | הוא מוכר כתומך נלהב של הקהילה היהודית בניו יורק

המרוץ לראשות עיריית ניו יורק: ידיד החרדים ניצח
אדמס בביקור בקהילות החרדיות צילום: Yeshiva world news

אוהד ישראל וידיד החרדים ניצח את המרוץ לראשות עיריית ניו יורק; הדמוקרט אריק אדאמס נבחר לראשות העירייה, והביס את קרטיס סליווה הרפובליקאי ביום שלישי, המטרה שלו לנווט עיר פגועה, ולהביא אותה להתאוששות ממגיפת הקורונה.

אדאמס, מפקד משטרת ניו יורק לשעבר, יהפוך לראש העיר השחור השני של העיר המאוכלסת ביותר במדינה. דיוויד דינקינס, שכיהן בין 1990 ל-1993, היה הראשון.

אדאמס, נשיא רובע ברוקלין, אדמס, בן 61, ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר בעיר שבה יותר מ-34,500 בני אדם מתו כתוצאה מקורונה, ושבה הכלכלה עדיין מנסה להתאושש מהקורונה, ענף התיירות עוד לא חזר, בנייני משרדים נותרים ריקים בחלקם, ואנשים עדיין עובדים מהבית. בתי הספר מנסים להחזיר את הילדים למסלולם לאחר שנה של למידה מרחוק.

לפני הבחירות, הגיע אדאמס כשכיפה לראשו לשכונת בורו פארק החרדית ואף ביקר בשטיבלאך 'שומרי שבת' המפורסמים, שם התקבל בחיבוק חם על ידי המתפללים. אדאמס שוחח עם התושבים והבטיח להם להמשיך ולשמור על הקשר הקרוב.

"כל אחד פה יודע מי היה לצידו של ארגון 'השומרים' כשאנטישמיות הרימה ראש, אמר אדאמס בביקורו לפני הבחירות כשסביבו מתאספים עוד ועוד מתפללים. "גם הישיבות ידעו תמיד להיכן לפנות. אני לא חבר חדש, אלא חבר ישן. אני לא צריך ג'י פי אס כדי להגיע לבורו פארק. אני מכיר היטב את השכונה ואת התושבים בה".

אריק אדאמס הוא תומך נלהב של הקהילה היהודית בניו יורק, הוא מגיע באופן קבוע לאירועים לשיפור היחסים בין הקהילות החרדיות, והעניק כספים לארגוני הקהילה הנדרשים, ארגון הצלה, ארגון השומרים, ארגון מתעסקים, וארגוני חסד שונים. שנה שעברה הוא הצליח לגייס כספים לשם רכישת שני אמבולנסים חדשים המשרתים את ארגון 'הצלה' בוויליאמסבורג.

אריק אדאמס רגיש מאד לאוכלוסייה החרדית, בהיותו בן לאוכלסיה מוחלשת, כאשר בעצמו התמודד עם אלימות משטרתית קשה מאוד לפני 40 שנה, כאשר שוטרים היכו אותו ללא סיבה, אך ורק בגלל היותו שחור. הוא תומך נלהב בארגון השומרים של ניו יורק, תמיד מגיע לכל אירוע נגד אנטישמיות ונלחם מאד למען תקציבים לצרכי הציבור החרדי.

אריק אדאמס ראש עיריית ניו יורק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד