כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יהיו פה פילוגים והרס"

הרב אבינר התפקד למפלגת 'נעם': "מדינה יהודית"

לאחר שהמפלגה החלה במפקד רחב בציונות הדתית, נשיא ישיבת 'עטרת כהנים' התפקד יחד רעייתו לסיעת 'נעם', ונימק בכך שהדגש צריך להיות על מדינה יהודית: "אם היינו רוצים מדינת כל אזרחיה, יכולנו להישאר באמריקה" | בנוסף, גם ראשי הישיבה בה הוא מכהן כנשיא התפקדו

הרב אבינר התפקד למפלגת 'נעם': "מדינה יהודית"
הרב אבינר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד ב'ציונות הדתית' מתמודדים עם תקלות טכניות ובן-גביר מתלבט אם להתאחד עם סמוטריץ', במפלגת 'נעם' החלו במפקד רחב במגזר הדתי-לאומי ופקדו כבר כמה מבכירי הרבנים החרד"לים.

בין הרבנים שהודיע ביממה האחרונה על התפקדותם, נמנה הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת 'עטרת כהנים', שהתפקד יחד רעיתו. בסרטון שהפיץ, מסביר הרב, שכבר הביע בעבר את תמיכתו במפלגה החרד"לית, מדוע התפקד.

"יש דברים פשוטים והם נשכחים וצריך לחזור עליהם" מסביר הרב אבינר. "גם בדבר הפשוט הזה, ההסבר הוא בשתי מילים – מדינה יהודית. מדינה שיש לה גוף, זאת אומרת, כלכלה, ביטחון פוליטיקה, ויש לה גם נשמה זאת אומרת מוסר, טהרה, מידות טובות, קדושה. זאת מדינה יהודית. מדינה שכך הרצל קרא לה".

הרב אבינר ממשיך: "אם היינו רוצים מדינת כל אזרחיה, שיש הרבה אזרחים עם כל מיני דעות ושיטות, כל מיני מחשבות ודתות, והם מסתדרים יחד, אז בשביל מה כל מסירות הנפש? יכולנו להישאר באמריקה".

"בשביל מה החייל נלחם בצבא? בשביל מדינת כל אזרחיה? לא, בשביל מדינה יהודית. אבל הם התבלבלו, שכחו דברים פשוטים. שלא צריך לחלל שבת ברשות הרבים, שצריך להתחתן איש עם אישה, שצריך כשרות מסודרת וגיור אמיתי. אם לא, יהיו פה פילוגים ופירודים והרס שאי אפשר לתאר", הוסיף.

'נעם' יצאה לפני מספר שבועות למפקד הרחב, שמטרתו ככל הנראה למצב את עצמה בעמדה טובה יותר מול 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בבחירות הקרובות. אנשי המפלגה לא מציינים מספר של מתפקדים עד כה, אך לטענתם מדובר בכמה אלפים.

מלבד הרב אבינר, גם הרב יוסף קלנר, והרב אביב צוברי ראשי ישיבת עטרת כהנים, בה מכהן הראשון כנשיאה, התפקדו למפלגה נוסף לעוד כמה רבנים ובראשם הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של המפלגה ונשיא מוסדות הר המור שכבר הביעו את תמיכתם בעבר.

מפלגת נעם הרב שלמה אבינר התפקדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד