כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לקראת דו"ח הביניים

הרב דב קפלן נגד ההדלקות במירון: "מפגע שאין כמוהו" | שידור חי

אחרי הפסקה של מספר שבועות לצורך כתיבת דו"ח הביניים, ועדת החקירה לאסון במירון ממשיכה את שלב העדויות |  הרב דב קפלן, חבר וועדת החמישה, יצא נגד מנהג ההדלקות | בהמשך יעידו יצחק ברים נציג חסידות בויאן ומאיר ויוסף קרליבך מ'הכנסת האורחים' | צפו בשידור החי 

הרב דב קפלן נגד ההדלקות במירון: "מפגע שאין כמוהו" | שידור חי
הרב דב קפלן מעיד בוועדה צילום: לע"מ

ועדת החקירה לאסון במירון מתכנסת היום (רביעי) להמשך שמיעת העדויות, לאחר מספר שבועות של הפסקה לצורך כתיבת דו"ח הביניים שצפוי להתפרסם בקרוב. בשעה זו מעיד בפני ועדת החקירנ הרב דב קפלן, חבר ועדת החמישה.

הרב קפלן התעקש במהלך עדותו כי ועדת החמישה מסוגלת לנהל את מירון, אך לדבריו, המדינה לא העניקה לה את הכלים לכך. "ודאי שזה גדול, ענק", אמר הרב קפלן, "אבל אני חושב שאפשר וצריך ואנחנו צריכים לנהל את זה. רק צריך לתת לנו כלים. אני חושב שזה כן תפקיד של הוועדה, ושהיא יכולה לנהל את זה. אולם לא נתנו לנו את המינימום".

 

בהמשך עדותו יצא הרב קפלן נגד ההדלקות בל"ג בעומר, שלטענתו גורמות ללחץ רב בהר מירון. לדבריו, "נוצר רושם מוטעה כאילו כל ל"ג בעומר זה ההדלקות. כך או כך, ההדלקות זה בין 10 ל-20 אחוז. ההדלקות גורמות לצוואר בקבוק שמונע מאנשים לנוע. נשים לא יכולות להתפלל כי יש רעש חזק. זה מפגע שאין כמוהו".

במהלך הבוקר העיד רב רשף יוסי כהן, ראש מדור הגנה מאש בתחנת גליל גולן של כבאות והצלה. בהמשך היום היום צפויים להעיד בוועדת החקירה יצחק ברים נציג חסידות בויאן ומאיר ויוסף קרליבך מ'הכנסת האורחים'. 

מוקדם יותר השבוע הגיעו חברי הוועדה - הנשיאה בדימוס מרים נאור, ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי - לביקור פתע במירון. בוועדה ציינו כי הבקור הוא "כחלק מעבודת הוועדה ובמסגרת ההכנות להגשת דו"ח הביניים"

חברי הוועדה ביקשו להתרשם מחלקים שונים באתר, פנים הציון וכן לעמוד על המצב בשטח כיום.

 

ועדת חקירה אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד