כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצפון הארץ

"מהגדולות מסוגה בעולם": המערכת האווירית שתזהה איומים

מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון וחיל האוויר החלו בהצבת מערכת "טל שמיים" - לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים בצפון הארץ | שר הביטחון: "באמצעות יכולות המערכת יישמר היתרון של ישראל באזור, ויתאפשר מרחב הפעולה המבצעי הנדרש לשמירה על ביטחונה"

"מהגדולות מסוגה בעולם": המערכת האווירית שתזהה איומים
מערכת טל שמיים צילום: דוברות משרד הביטחון

בתום תהליך פיתוח וייצור של מספר שנים, מנהלת 'חומה' במנהל לפיתוח אמצעי לחימה שבמשרד הביטחון, בשיתוף עם חיל האוויר, ויחד עם התעשייה האווירית, המשמשת כקבלן ראשי לפיתוח המערכת, החלו בהצבת פלטפורמה אווירית, שתשמש לצרכי גילוי והתרעה של איומים מתקדמים. במשרד הביטחון מציינים כי מדובר במערכת מ"הגדולות מסוגה בעולם".

"אני מברך את מנהלת חומה, את חיל האוויר, התעשייה האווירית והשותפים האמריקניים, על עוד פריצת דרך טכנולוגית שתחזק את ההגנה על שמי ישראל ואזרחי ישראל", אמר שר הביטחון, בני גנץ. "הצלחת המערכת החדשה מבצרת את חומת ההגנה שבנתה ישראל מול האיומים האוויריים הרחוקים והקרובים שנבנים על ידי אויביה".
צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון הוסיף כי "באמצעות יכולות הגילוי, ומערכת ההגנה הרב שכבתית, יישמר היתרון של ישראל באזור, ויתאפשר מרחב הפעולה המבצעי הנדרש לשמירה על ביטחונה".

מערכת 'טל שמיים' הכוללת את הפלטפורמה האווירית אשר פותחה ע"י חברת TCOM האמריקנית, ואת מערכת המכ"מ המתקדמת מפיתוח אלתא של התעשייה האווירית, תספק יכולת משלימה למערך הגילוי ולמערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר ומדינת ישראל. המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA).

איומים בלון משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד