ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ברקע האישור לבדואים

הקמת העיר החרדית 'כסיף' עוררה ויכוח בממשלה

ברקע אישור הממשלה שניתן להקמת עיר בדואית חדשה ולהפיכת שלושה כפרים ליישובי קבע, טענה השרה שקד כי  במקביל יוקמו ישובים יהודיים נוספים ועיר חרדית | נציגי השמאל בקואליציה מחו ועימות נרשם בין הצדדים

הקמת העיר החרדית 'כסיף' עוררה ויכוח בממשלה
כוחות משטרה בכפר בדואי צילום: באדיבות המצלם

הממשלה אישרה בשעה האחרונה הקמת שלושה ישובים בנגב כפי שדרשו ברע"מ, בדיון נחשפה התוכנית להקמת העיר החרדית 'כסיף' שהביאה לעימות בין שרי הממשלה.

שרת הפנים איילת שקד דרשה שלפחות 70% מתושבי הפזורה באזור יתחייבו בחתימה שיעזבו אדמות שלהם ויתכנסו באחד היישובים שיוקמו. אם תוך שבע שנים התנאי לא יבוצע - ההחלטה להקמת העיר תתבטל.

‏במהלך הדיון טענו נציגי הסיעות השמאליות בממשלה, העבודה ומרצ, כי האישור לבדואים ניתן בהתניית הקמת ישובים יהודיים. הדבר עורר את זעמם והוא עלול להביא לעימות פוליטי שעות קודם תחילת ההצבעות על התקציב.

‏יו"ר העבודה השרה מרב מיכאלי אמרה: "שרת הפנים מקדמת במקביל הקמה של ישובים יהודים בנגב, זה לא נכון בשום צורה. בואו לא נחזור על טעויות העבר ולא נשים התניות להקמת הערים הבדואיות".

נציג מרצ עיסאווי פריג׳ תקף: "אתמול עבאס ישב עם כל השבטים בנגב, והם מסכימים. גם לנו יש דעה. סוגיית ההתניות תשים אותנו בעמדה לא נוחה".

שרת הפנים איילת שקד התעקשה ואמרה: "תהיה עיר חרדית ועוד 12 יישובים יהודים בנגב", תוך שהיא מכוונת בין היתר לעיר החרדית כסיף שאמורה להתקדם באחת מהחלטות הממשלה בקרוב. לשמע הדברים, תקפה השרה מיכאלי: "טעות ממדרגה ראשונה" ואילו השרה שקד השיבה בזלזול: "שמענו".

איילת שקד בדואים כסיף מירב מיכאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד