ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"התוצאות הרות אסון"

המלחמה בהאקרים עולה שלב: ועדת הבריאות תתכנס

לאחר מתקפת הסייבר ששיתקה חלקים בבית החולים הלל יפה שבחדרה, תתכנס ועדת הבריאות לדון על המצב המסוכן של מתקפות הסייבר ועל ההיערכות מולו במערכת הבריאות "עלול לשתק את כל המערכות ולהביא לקריסה"

המלחמה בהאקרים עולה שלב: ועדת הבריאות תתכנס
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

ברקע מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה, הודיעו בוועדת הבריאות בכנסת כי יתכנסו בקרוב לדיון בנוגע ל'התמודדות מערכת הבריאות עם מתקפות סייבר על בתי חולים'. מטרת הדיון שיתקיים ביום שני הבא ב-9.11 תהיה להבין מה מצב היערכות מערכת הבריאות למתקפות סייבר עתידיות על בתי חולים השונים ברחבי הארץ.

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן התייחסה לנושא ואמרה: "לצד אתגריה הרבים גם כך, מערכת הבריאות מתמודדת בימים אלה עם איום חדש וגדול של מתקפות סייבר, העלולות לשתק את כלל מערכותיה ולהביא לקריסה של מכשור רפואי, מערכות מידע ועוד".

סילמן טענה כי אם לא ניערך באופן מידי להתמודדות עם אתגר הסייבר המדאיג - "התוצאות עלולות להיות הרות אסון. לכן, במסגרת הדיון נבקש לקבל מידע מכלל הגורמים הנוגעים בדבר, ולהבין האם וכיצד המערכת נערכת בצורה מספקת למניעה והתמודדות עם מתקפות נוספות כאלה שעתידות לבוא".

כאמור, הדיון מגיע בעקבות מתקפת הסייבר שפגעה במערכות המחשוב של בית החולים הלל יפה בחודש שעבר, וגרם למניעת הכנסת חולים שאינם במצב קריטי אל בית החולים.

האקרים הלל יפה ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד