י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני שוטף כל שבת 700 צלחות"

יואליש קרויס בעד המס על החד פעמי // דעה

איש מאה שערים יואליש קרויס מסביר בטור מיוחד ל'בחדרי חרדים' את דעתו על המיסים על כלים חד פעמיים ואת הרעש שעושים מהגזירה על הפלסטיק. קבלו את הטיפים של יואליש לשטיפת כלים

יואליש קרויס בעד המס על החד פעמי // דעה
יואליש קרויס צילום: פלאש 90

בזמן האחרון היו שחשבו שהנה הגענו סוף סוף למנוחה ולנחלה, אתחלתא דגאולה, הקואליציה כבר לא עם החרדים אפשר לנשום לרווחה. אבל אז מיום ליום אנו שומעים על גזירות חדשות של ממשלת השמאל החילונית.

הנה הגיעה עוד גזירה חדשה לעלות את מחיר מוצרי הפלסטיק ב- 11 ש"ח לקילו אוי געוואלד, זעקות, צעקות, וכל אחד שואל את חברו למה לא יוצאים להפגין על זה? לפני עשור העלו את מחירי הקוטג' ב"חצי שקל" כל המדינה געשה ורעשה.

מצד אחד שמחתי קצת בגזירה, פשוט להזכירנו שאנחנו בגלות גם עם הממשלה שהיא לא חרדית, אבל מצד שני כואב לי שעושים רעש על שום כלום ואסביר בכמה מילים למה אני מתכוון.

לפני ארבעה חודשים היה במאה שערים בעיות עם פחי הזבל, כל שבת הפחים עלו על גדותיהם, ישבו כמה פעמים עם אנשי ומנהלי רובע מרכז בעירייה במטרה לטכס עצה, להוסיף פחים, להזיז פחים - השכן ההוא לא מסכים, 2 בצד זה 4 בצד זה השכן מלמעלה טוען שהריח של הזבל מפריע לו לישון, בקיצור שום פתרון לא הושג.

בינתיים יום אחד זרק מישהו משפט אולי תפסיקו להשתמש עם כלים חד פעמיים תעברו לכלים רב פעמיים. אני חשבתי ע"ז קצת ובדיוק אז עלה ב 20 % הכלים חד פעמים בגלל העלאת מחירי הקונטיינרים. ואז החלטתי שאני אנסה לעבור לכלים רב פעמיים בהדרגה.

בשבת ראשונה את הדגים הגשתי בצלחות חדשות, בין הדגים למרק שטפתי את הכלים ואז הילדים שלי התחילו לריב כל אחד רצה לזכות בשטיפת הכלים. וככה אחרי חודש הפסקתי לגמרי עם הכלים חד פעמיים. כיום ב"ה אני שוטף כל שבת כ - 700 צלחות, כ - 1200 מזלגות, וכ- 1300 כפות. בינתיים לכוסות אין לי עוד פתרון.

אני מייעץ לכל אחד לנסות לעשות כמוני זה עולם אחר, אחרי שאני מוריד את הצלחות מהשולחן אני שוטף שטיפה קלה במים, ואח"כ שם את הצלחות לתוך קערה מים עם סבון, אחרי חצי שעה מוציא מהקערה ושוטף עם מים, אפשר גם להשתמש בשכבה דקה של ננס שלא אוגר מים וע"כ אי אפשר להגיע לסחיטה. ב"ה זה עובד מצויין.

הרווח שלי 450 ש"ח מכלים חד פעמיים, לשבת אחת. השולחן נשאר נקי לא צריך להחליף משך השבת 16 פעם את מפת השולחן, המפה נשארת נקיה, והעיקר 36 שקיות זבל שהייתי צריך להוציא מהבית ולבדוק מי מהילדים בתור להוציא הפעם את הזבל, זה הצטמצם ל 6 שקיות. וכל שקית גם עולה 0.80 אגורות. וגם אין כבר בעיות ברחוב של הפחים להוסיף להזיז וכו'. והמים עולה כל שבת עוד 20 ש"ח, קיבלתי כבר פעמיים הודעה מחברת הגיחון, שהחשבון שלי גבוה ב 92 % מחשבונות של אחרים באיזור באותו כמות נפשות.  

אני אישית שנים מקפיד לשתות בכוס זכוכית, אבל לפני חמש שנים שהייתי במשך חודשיים בכלא, ובכלא לא מכניסים כוסות זכוכית, שמרתי את הכוס החד פעמי בפינת הקפה, שם היה מקפיא והייתי מניח את הכוס מעל המקפיא, וכל פעם שבאתי לשתות לקחתי אותו כוס, כמה פעמים הגעתי בערב לשתות ואני רואה שהכוס איננו, מי הגיע עד למעלה במקפיא? איני יודע, אבל ככה כמה פעמים. עד שערב אחד אני מגיע רואה מודעה על המקפיא מודעה: מי הוא זה שמשאיר את הכוסות ועושה עבודה למנקה? מאותו יום השארתי את הכוס בארון שלי בחדר כדי לא לעבור על לא תעשה של לא תרדו בו בפרך.      



העיקר הוצאות שבת ויו"ט חוזרות, אז מה משנה לבורא עולם אם יחזיר לי 400 ש"ח לשבת או 800 ש"ח לשבת, בסוף הכל חוזר. קצת אמונה וביטחון לא יזיק, וכמאמרם של חז"ל אין אחד נוגע במה שמוכן לחברו, מה שמגיע לנו יגיע עם מיסים ועם עוד מיסים, ובע"ה בקרוב נזכה לביטול המדינה הציונית ובביאת גוא"צ במהרה בימינו אמן.

א גוטען שבת און א פרייליכן תמיד

יואליש קרויס

להערות הארות תגובות ליואליש קרויס אפשר לפנות במייל: [email protected] 

יואליש קרויס חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד