כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"אין הנחתום מעיד על גיסתו"

נתניהו תקף במליאה: "מזל שאין מס על ההבטחות של בנט" • צפו

יו"ר האופוזיציה נתניהו תקף את ראש הממשלה בנאום שנשא במליאה: "בנט הבטיח להוריד מיסים, המזל של כולנו שאין מס על ההבטחות של בנט אחרת כלכלת ישראל הייתה קורסת לדורות. הכל מתייקר, הכל עולה חוץ מהמנדטים של בנט" • צפו בדבריו החריפים של ראש האופוזיציה

נתניהו תקף במליאה: "מזל שאין מס על ההבטחות של בנט" • צפו
נתניהו נואם במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בנאומו בפתח מרתון ההצבעות על תקציב המדינה, תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מעל בימת הכנסת את המיסים והגזרות שהממשלה מנסה להעביר בתקציב. בנאומו אמר נתניהו כי "ממשלת השקרים שלכם הבטיחה שתוריד מחירים אבל בפועל אתם מעלים מחירים". עוד אמר ראש האופוזיציה, "הכל מתייקר, הכל עולה חוץ מהמנדטים של בנט".

"ערב חודש כסלו, באנו חושך לגרש כי במקום שנוכל לברך על הנסים אנחנו מקבלים בתקציב הזה על המסים", פתח יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את נאומו קודם ההצבעות על תקציב המדינה. "בנט הבטיח להוריד מיסים, המזל של כולנו שאין מס על ההבטחות של בנט אחרת כלכלת ישראל הייתה קורס לדורות. הם מעלים מיסים על שתייה קלה, כלים חד פעמיים, מס על הפריפריה שקוראים לו בשם מכובס מס גודש. אלה מיסים שיוצרים אפליה חמורה נגד השכבות החלשות, נגד החברה החרדית ונגד הפריפריה", תקף נתניהו.

נתניהו אמר כי "דווקא לעשירים דאגתם במיוחד, דאגתם לרפורמה שתאפשר להם להקים עוד יחידות דיור במגרשי הווילות שלהם. אבל לחיילים שלנו - לא דאגתם, אותם השלכתם הצדה. גם כאן הפרתם עוד הבטחה ברורה של בנט. ממשלת השקרים שלכם הבטיחה שתוריד מחירים אבל בפועל אתם מעלים מחירים. הדלק עולה, החשמל עולה, התחבורה הציבורית עולה, הפירות והירקות עולים. הכל מתייקר, הכל עולה חוץ מהמנדטים של בנט".

נתניהו תקף את ההתנהלות הפוליטית של ראשי הממשלה בנוכחית והזכיר כיצד תקפו אותו על אותם דברים בדיוק שהם עושים כעת: "לפיד יצא למלחמה נגד הכספים הקואליציוניים, בפועל הכפלתם את הכספים הקואליציוניים. לפיד גם תקף את החוק הנורווגי והביא היום עם בנט שיא עולמי במספר הח"כים הנורווגים. יש להם שיא גינס במספר חברי הכנסת הנורווגים, כאן בכנסת בונים לשכות חדשות כדי לאכלס את כל החגים הנורווגים, הם פשוט הקימו מושבה סקנדינבית בכנסת".

נתניהו תקף באופן אישי את יו"ר יש עתיד: "לפיד תקף את קק״ל ואמר שהיא צינור להעברת כסף למפלגות. עכשיו הוא מינה את גיסתו לדירקטוריון קק״ל. על זה נאמר אין הנחתום מעיד על גיסתו".

נתניהו שב ותקף את ההסכם שנחתם עם רע"מ: "התנועה האיסלמית מקבלת הון עתק, עם כל הניסיון שלי בפוליטיקה לא העליתי בדעתי שהכסף של אזרחי ישראל יועבר מהתקציב לעמותות של התנועה האיסלאמית. מה הפלא שחמאס רוצים שהתקציב הזה יעבור? מה הפלא אבו מאזן רוצה שהתקציב הזה יעבור? השבוע דווח שבכירים ברשות הפלסטינית רוצים שהתקציב לא ייפול, הפלסטינים יודעים שמבנט ולפיד הם יקבלו כל מה שהם רוצים, ומה שהם רוצים רע למדינת ישראל".

נתניהו תקף את בנט ואמר כי הוא "שיקר לציבור, לבוחריו ולכל אזרחי ישראל, וזו הסיבה שמשהו מדהים קורה פה: ארבעה חודשים בלבד, אחרי כינון הממשלה הרעה הזו, בנט בקושי עובר את אחוז החסימה, אם בכלל. בנט לקח לוועידת האקלים את המשלחת השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה״ב. במשלחת הזאת היו לבנט יותר מלווים ממצביעים. ובשביל מה? בשביל בנט חולצה אפורה. הוא מצטלם במסדרון עם מנהיגים שבכלל לא סופרים אותו".

לסיום אמר נתניהו: "יש דבר מעודד שקורה בימים אלו, המוני ישראלים שבים הביתה לליכוד ולמפלגות הימין האמיתי, כי רואים ששיקרו להם. ימינה זה בעצם שמאלה, הגה השלטון נמצא בידיים חסרות ניסיון, הם רוצים לראות את הממשלה הזו מפנה את מקומה. הציבור רוצה ממשלה אמיתית ולא ממשלת ריאליטי. הממשלה הזו היא הכלאה מוזרה בין חתונה ממבט ראשון להישרדות, קבוצת אנשים ללא קשר אמיתי שכולם יודעים שלא יחזיקו מעמד, והדבר היחיד שמחזיק אותם זה הרצון של לשרוד עבור 15 דקות של תהילה חולפת של פליטי ריאליטי."

בנימין נתניהו נפתלי בנט מליאת הכנסת תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד