כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

ראש הישיבה מבהיר: "לא אישרתי לתמוך בתקציב; ממשלת זדים"

בסביבתו של הגר"מ מאזוז משגרים הבהרה בעקבות הפרסום ב'בחדרי' על פגישה חשאית בין הרב לח"כ מימינה בו אישר לו לתמוך בתקציב. הגר"מ מאזוז: "לא הסכמתי ולא אישרתי"

ראש הישיבה מבהיר: "לא אישרתי לתמוך בתקציב; ממשלת זדים"
הרב מאזוז צילום: Yaakov Naumi/Flash90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים' על פגישה חשאית שקיים חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה עם ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגר"מ מאזוז וטען לאחריה כי הרב אישר לו להצביע בעד התקציב, הרב מאזוז משגר הבהרה ומזים את הדברים.

במכתב שפרסם ראש הישיבה בכתב ידו נכתב: "הנני מודיע בזה שלא אישרתי ולא הסכמתי ולא בירכתי על התקציב החדש, שלקחו את כבשת ברש וחילקוה לחתולי הרחוב ולכופרי התורה ולאויבי ישראל".

ראש הישיבה מכנה את הממשלה "זדים" וכותב, "אני מצפה שכל 'הזדים' (61 חברי כנסת של רה"מ בנט) יתחרטו על מעשיהם ויפסיקו להתעלל בעם ישראל ומצווה להצטרף לתפילת יום כיפור קטן בער"ח, וגם בכותל המערבי או בכל קודם אחר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי חבר הכנסת כלפון הגיע הבוקר (רביעי) לביקור חשאי בעיר בני ברק והתקבל אצל ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, שעות בודדות לפני שהכנסת מצביעה על התקציב.

גורמים ששוחחו עם חבר הכנסת כלפון בשעות האחרונות שמעו ממנו כי הרב אמר לו כי מאחר והצליח להשפיע על התקציב ולמנוע חלק מהגזרות הוא יכול להצביע בעד התקציב ולכן כך הוא יעשה.

חבר הכנסת יום טוב כלפון מסר בתגובה ל'בחרדי חרדים': "מה שכתוב בכתבה לא נכון. יש לי כבוד עצום לרבנים ואני מבקש שלא לערב את הרבנים בעניינים האלה".

מביתו של הרב מאזוז נמסר כי הרב שולל את הדברים בכל תוקף, לא נאמר לח"כ כלפון לתמוך בתקציב ולא כל אישור לדבר זה. הרב שליט''א בעמדה נחרצת נגד הממשלה ונגד תקציב המבזה את עולם התורה ובני הישיבות.

בעקבות תגובת בית ראש הישיבה הוסיף חבר הכנסת כלפון ומסר: "מעולם לא טענתי שהרב מאזוז אישר לי לתמוך בתקציב. כנראה שגורמים פוליטיים רוצים לפגוע ברב ואתר בחדרי חרדים משתפים פעולה איתם בפרסום שקרי".

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שכלפון מתקבל בבית הרב מאזוז. עשרה ימים לפני ראש השנה תשפ"ב הגיע חבר הכנסת יום טוב כלפון לפגישה אצל הרב בבני ברק. באותה פגישה הועלו נושאים אישיים, בין היתר עלה עניין זקני ורבני העדה התוניסאית. בין האנשים שהועלו הוא סבו של חבר הכנסת, שהרב דיבר עליו באחד השיעורים האחרונים שלו, שהיה רב חשוב בטוניסיה, הם הכירו לפני שנים. ח"כ כלפון פרסם פוסט בעניין והודה לו על כך.

 

הרב מאיר מאזוז תקציב המדינה יום טוב חי כלפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד