י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יביא למצוקה כלכלית

השכנים נלחמים כדי להציל את בית הכנסת ההיסטורי מלהפוך למגדל דירות

תושבי קווינס נלחמים נגד כוונה להרוס בית כנסת היסטורי ומסעדה שצמודה לו בכדי להקים על חורבותיהם בניין דירות רב קומות שיכלול עשרות דירות לצד שטחי מסחר גדולים | מועצת העיר דנה בבקשה

השכנים נלחמים כדי להציל את בית הכנסת ההיסטורי מלהפוך למגדל דירות
ביהכנ"ס והמסעדה צילום: change.org petition

תושבי קווינס בניו יורק, מתנגדים לתוכנית להרוס בית כנסת היסטורי ומסעדה צמודה, ולהחליפם בבניין דירות בן 15 קומות, פרויקט שיכלול שטחי מסחר. יותר מ-3,500 תושבים חתמו על עצומה להצלת בית הכנסת 'אור נתן', השוכן בבניין הבנוי בסגנון עתיק.

עתיד הפרויקט נידון בדיון חריף אתמול (רביעי) בישיבת מועצת העיר. "זהו אחד האתרים התרבותיים, החברתיים, המשמעותיים, ההיסטוריים והאדריכליים ביותר של הקהילה", נכתב בעצומה של השכנים. "תוכנית השיפוץ לא רק תהרוס מבנים היסטוריים, אלא תעקור בית כנסת הנותן שירות לדתיים ועוזר במקרים הומניטריים, וככל הנראה יביא למצוקה כלכלית על כל העסקים הקטנים באזור".

התוכנית של היזמים RJ Capital Holdings, מתכננת 158 דירות ואלפי מטרים של שטחי מסחר כדי להחליף את בית הכנסת והמסעדה. הפרויקט מצריך שינוי ייעוד שחייב להיות מאושר על ידי הרשויות.

המבנה נבנה בשנת 1939, ובו שוכן בית כנסת, שקודם לכן שימש כבית קולנוע, אך בהמשך הפך לבית הכנסת. "פיתוח חדש יגביר גם את הצפיפות, יהרוס עצים, יחסום את אור השמש ויוביל לאפקט דומינו של הריסה ופיתוח יתר ביישובים סמוכים", נכתב בעצומה. "אנו קוראים בתוקף ליזם RJ Capital Holdings, ולכל חברי מועצת העיר ונבחרי הציבור להקשיב לדאגות הציבור".

עוד נאמר, "זהו אחד האתרים התרבותיים, החברתיים, המשמעותיים, ההיסטוריים והארכיטקטוניים ביותר של הקהילה והוא נמצא ברשימת אתרים מקומיים אחרים שנמצאים כיום בסכנת הכחדה או שכבר נהרסו. אתרים אלו הם ציוני דרך לא רשמיים, שעומדים ללכת לאיבוד לנצח".

נציגי חברת RJ Capital Holdings שמתכננת את הבניה, לא החזירה תגובה לבקשה שנשלחה אליה מטעם ה'ניו יורק פוסט'.

הריסת בית כנסת קווינס בניית דירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד