י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אין חופש ביטוי

עשרות נחקרו בגלל פוסטים שהכריזו על מותו של ארדואן

כשלושים טורקיים שצייצו בטוויטר פוסטים המבשרים על מותו של הנשיא ארדואן נחקרו. כבר כמה חודשים שמצבו הבריאותי של הנשיא מעסיק את האזרחים שנחשפים לתיעודים בהם הוא נראה חלש ומתקשה להלך על רגליו

עשרות נחקרו בגלל פוסטים שהכריזו על מותו של ארדואן
אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

הרשויות בטורקיה פתחו בהליכים משפטיים נגד 30 בני אדם על רקע סדרה של ציוצים בטוויטר שדיווחו על מותו של נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. כך על פי הודעת המשטרה אתמול (רביעי).

בהודעת המשטרה נאמר כי 30 הנחקרים בגין שיתוף פוסטים באמצעות ההאשטאג "olmus" בטורקית - שמתורגם כסלנג כ"אומרים שהם מתים". הם עומדים בפני הליכים משפטיים בגין שיתוף לכאורה של "דיסאינפורמציה ותוכן מניפולטיבי" וכן העלבת ארדואן. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.

"זוהו 30 אנשים ונפתחו נגדם ההליכים המשפטיים הנדרשים", נכתב בהודעת המשטרה. הדיווח על כך מגיע על רקע השערות בנוגע לבריאותו של הנשיא בן ה-67, שבסרטון האחרון שפורסם ממנו, הוא נראה צועד בקושי ובאיטיות רבה. גם בחודש יולי השנה הנשיא תועד ומצבו נראה רע ובנאום שלו הוא נשמע לפעמים מעורפל.

בניסיון להפיג את השמועות על בריאותו הרופפת של ארדואן, עוזרי הנשיא פרסמו ביום רביעי סרטונים ברשתות החברתיות בהם הוא צועד באופן מושלם. בחודש שעבר, אנשי התקשורת של הנשיא, פרסמו באופן דומה סרטון שמראה את ארדואן משחק כדורסל כדי להדוף את השמועות על כך שהוא חולה.

חקירה פלילית רג'יפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד