כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחזה בלתי נתפס

אין מקום לאשפוז: חולי קורונה מקבלים חמצן במכוניותיהם

רומניה היא אחת המדינות באירופה שסופגת בימים אלה מכה אנושה מנגיף קורונה. מאות מתים ואלפי מאומתים חדשים מידי יום. המצב הוביל לכך שבתי החולים מלאים עד אפס מקום, וחולים הנזקקים לחמצן מקבלים אותו במכוניותיהם בחצר בית החולים עד שיתפנה מקום

אין מקום לאשפוז: חולי קורונה מקבלים חמצן במכוניותיהם
מחוברים לחמצן בחצר ביה"ח ברומניה צילום: צילום מסך

חצר בית החולים במחוז בוזאו שברומניה, מלאה באמבולנסים ומכוניות פרטיות ובתוכם חולי קורונה הזקוקים לחמצן וממתינים לאשפוז בבית החולים העמוס עד אפס מקום. היות ואין עוד מיטות ריקות בבית החולים, החולים מטופלים באופן זמני במכוניות שלהם בחצר.

הנהלת בית החולים הציבה בחניון מול מחלקת הקורונה צינורות חמצן בגובה שני מטרים המחוברים לצינורות מיוחדים, וחולי קורונה המגיעים עם אי ספיקת נשימה יכולים להשתמש בהם ישירות מהמכונית האישית. גם מטופלים עם סימני מחלה ברורים אך במצב טוב, או כאלה שנבדקו ויצאו עם תוצאה שלילית בבדיקה המהירה ומחכים לתוצאת PCR, יכולים להמתין ברכבים.

המקומות לחולי קורונה בבית החולים במחוז בוזאו תפוסים במלואם. "אין לנו לאן לאשפז אותם", נמסר מטעם בית חולים לתקשורת, "יש לנו 241 חולים, שליש מסך המיטות ביחידת האשפוז מאוכלסים על ידי חולי קורונה, יש לנו גם מספר גדול של מקרי מוות", אמר מנהל בית החולים, קלאודיו דמיאן.

המנהל טוען שבית החולים מתקשה להתמודד עם הביקוש הרב לחמצן והסביר שהמצב הרבה יותר גרוע מהגלים הקודמים, מכיוון שישנם חולים רבים המגיעים במצב קשה וזקוקים לחמצן גם לאחר שהחלימו מהנגיף עקב נזק ריאתי.

"מעולם לא הייתה לי צריכת חמצן כה גבוהה. בסופו של דבר צרכנו פי עשרה מאשר בשנת 2019 לפני המגיפה, ובנוסף, צריכת החמצן בגל הרביעי של המגיפה גבוהה פי שניים עד שלושה משאר תקופות השיא של המגיפה, בגל הזה כמעט כל החולים שהגיעו נזקקו לאשפוז ולחמצן, כי הם הגיעו במצב קשה, עם נזק ריאתי גדול", אמר קלאודיו דמיאן.

קורונה בלון חמצן רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד