ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
ההפיכה הצבאית במדינה

דיפלומט סודאני במסר לישראל: "לא כדאי לכם"

ברקע ביקור המשלחת הישראלית בח'רטום בצל ההפיכה הצבאית. דיפלומט סודאני במסר לישראל: "לא כדאי לכם להיות מזוהים עם אנשי הצבא בלבד"

דיפלומט סודאני במסר לישראל: "לא כדאי לכם"
המחאות בסודן צילום: צילום מסך

ימים ספורים אחרי ביקור משלחת ישראלית בח'רטום כשברקע ההפיכה הצבאית, דיפלומט סודאני בכיר המקורב לראש הממשלה המודח, חמדוכ, מותח ביקורת על עיתוי הביקור ושולח מסר לישראל: "לא כדאי לכם להיות מזוהים עם אנשי הצבא בלבד".

בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות' אומר הדיפלומט הסודאני כי העיתוי של הביקור של המשלחת הישראלית רגע אחרי ההפיכה לא היה מוצלח ובייחוד שרוב העם הסודאני נגד ההפיכה של הצבא ולא מאמין שיכולה להיות יציבות בסודאן בצל שלטון צבאי טוטאליטרי.

לדבריו, על הישראלים לדעת שהכוחות האזרחיים ובייחוד ראש הממשלה המודח, חמדוכ, אינם נגד הנורמליזציה: "אנו מעוניינים בנרמול שלם עם ישראל שיכלול את כל התחומים החיוניים ולא רק התחום הצבאי", המסר של אותו דיפלומט סודאני לישראל הוא שעליה לא להסתמך בקשריה עם סודאן רק על אנשי הצבא אותם הגדיר "מושחתים".

בתשובה לשאלה, האם ישראל יכולה אולי לתווך בין אנשי הצבא לכוחות האזרחיים, אמר אותו דיפלומט סודאני כי זאת לא משימה פשוטה בייחוד שאין כרגע מסגרת מוסכמת לנרמול עם ישראל, אך הוא כן אמר שישנה אפשרות שישראל יכולה לסייע לקרב בין הצדדים בתיאום עם ארצות הברית ומדינות אחרות באזור.

אתמול פורסם כי השליח האמריקני לענייני קרן אפריקה וסודאן בפרט, ג'פרי פלטמן, צפוי להגיע לישראל בשבוע הבא באופן חריג. פלטמן הוא האיש של ממשל ביידן שמנסה לתווך בין הצדדים במשבר שנוצר בסודאן. הוא צפוי גם להגיע לאמירויות בשבוע הבא.

בשבוע שעבר דיפלומט סודאני במסר אמר ל'כאן חדשות' שראש הממשלה המודח, חמדוכ, רצה לחתום על ההסכם עם ישראל. הוא הוסיף שחמדוכ תומך בנרמול היחסים, והיה ערוך ממש בתקופה הזאת לטוס לוושינגטון כדי לחתום על הסכם עם ישראל, מה שכבר לא יקרה. בישראל קיימו כמה התייעצויות בנוגע להפיכה בסודאן. לפי מקורות המעורים בנושא, סביר שהמהלכים בסודאן ידחו את ההצטרפות הרשמית שלה להסכמי אברהם.

סודן ישראל הפיכה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד