י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חד פעמי לשנה שלמה

לייבל'ה: הסיפורים של השבוע שלא שמעתם

והשבוע בלייבל'ה: הנגיד לואי שיינר בחברון; את מי פגש לייבל'ה במשכן הכנסת הסוער; האחים שתרמו חצי מיליון ש"ל למוסדות החסידות; הידוענים שנצפו השבוע בציונו הקדוש של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר בהונגריה; וכל מה שמתרחש בעולם המוסיקה החסידית

לייבל'ה: הסיפורים של השבוע שלא שמעתם
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה כדרכו הגיע השבוע לשטיבלא'ך ושמע איך כולם טוחנים את הנושא של גזירת ה'חד פעמי' לאורכה ולרוחבה, עם כל החשבונות והמחירים, משהו לא ייאמן. בעיקר לייבל'ה ראה את החסידים עם ה'כוס קרטון' שותים את הנס קפה שלהם עם הזקן הרטוב ומנסים לאמוד את הנזקים בהעלאת המיסוי על החד פעמי.

חלקם טוענים כי הם עוד לא הלכו למכולת לאמוד את ההעלאה, כנראה לקראת שבת כולם יבקרו בסופרים וישתוממו מהעלאת המחירים וכפי שאמרו הליצנים: בשידוכים כבר יש הבטחה לתת חד פעמי לשנה שלמה. מי היה מאמין.  

נקודה נוספת שלייבל'ה הרהר השבוע אודותה היתה סאגת "נשות האברכים", הינדל'ה אמרה ללייבל'ה השבוע ,לאחר שראתה את הביזיון הגדול: "בקצב הזה תוך חודש אתה הופך למבוטל, וכולם יתעסקו רק בנושא נשות האברכים".

בעקבות האדמו"רים שטסו השבוע, גם אשת פוליטיקאי בכיר מהמגזר החרדי שהייתה צריכה לטוס לארה"ב לצורך ביקור בן משפחתה, פספסה את טיסתה שהוזמנה מבעוד מועד. לייבל'ה בטוח כי היא עזרה לבעלה שקצת כעס השבוע על התנהלות האופוזיציה בהצבעות על התקציב.

לייבל'ה התחיל את סוף שבוע שעבר בשבת פרשת חיי שרה בחברון שם פגש את הנגיד לייזר לואי שיינר ממונסי שידו פרוסה בכל העולם. לייבל'ה מביא תיעוד בלעדי של שיינר וחבורתו מגיעים לשבת עם כל הציוד, וכמובן זכו לשירות וי אי פי מאנשי המקום. 

לייבל'ה הגיע לכנסת בגלל התקציב ועוד, וכמובן לא יכול היה לפספס את ה'סלפי' של אשר מדינה מש"ס, עם מוטי בבצ'יק מיהדות התורה בירכתי המליאה, כשהם מתכוננים לעוד לילה מתוח.

לייבל'ה תפס בתיעוד נדיר את הפרשן הפוליטי הוותיק יעקב ריבלין משוחח ארוכות עם ח"כ גפני.

יניב שפירא ממטה המאבק ברפורמת הכשרות, בשיחה ערה עם ח"כל אליהו ברוכי שנרתם לסייע לאלפי המשגיחים המפוטרים.

את יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי ראה לייבל'ה השבוע בשיחה סוערת עם ראש עיריית ירושלים לשעבר וחבר הכנסת ניר ברקת במזנון הכנסת. לייבל'ה היה מת להיות זבוב על הקיר.

בינתיים בבית הכנסת במשכן ראה לייבל'ה את חנוך זייברט שהגיע יחד עם מנהלי הסמינרים, זייברט תפס תפילה ללא הכובע הנצחי שעל ראשו והסתפק בכיסוי של מסכה על פניו.

מי שניגש חזן היה היועץ חיים רבינוביץ שאף הוא נצפה ללא כובע אך חגר גארטל שיהיה חציצה.

ביציאה פגש זייברט את החבר מבני ברק שלומי פולק מהחברה הכלכלית, זייברט שמח מאוד לפגוש את פולק. 

ועדיין בכנסת לייבל'ה ראה את איש התקשורת והסופר יצחק פלדמן, מלווה את זקן מנהלי הסמינרים בדורנו הרב זאב וולף שהגיע לדיון החירום בסיעות החרדיות עקב הגזירה על הסמינרים. יודעי דבר טוענים שפלדמן ליווה את המהלך תקשורתית.

פלדמן גם נצפה השבוע ביציאה מרשב"ם, מעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי פוגש את הרב וולף יומיים לאחר מכן ומדבר עמו זמן רב.

אפרופו רשב"ם, לייבל'ה ראה ביום רביעי את המיליארדר ראלף הרצקה אחד מתומכי עולם התורה הגדולים ביותר, ראלף הגיע ברכב יוקרתי שטרם נראה בשיכון חזון איש והוא התברך אצל שר התורה.

עוד ברשב"ם, תושב הרחוב ויו"ר הוועד העולמי של מאקאווא הרב דוד מרגלי נצפה יוצא עם קופסת קרטון גדולה לאחר שהתרים את שר התורה למגבית לטובת חצר מאקאווא.

במאקווא הצליחו להפתיע השבוע את עולם החסידות לאחר שהצליחו לגייס שלוש וחצי מיליון שקל בקמפיין צ'רידי, מי שהפתיעו את לייבלה והגאב"ד היו האחים מנחם וראובן גישייד שתרמו חצי מיליון שקל. בתמונה: מנהל הקמפיין אלימלך קליין מעניק את הצ’ק.

מי שנצפה בשבוע האחרון לומד דף גמרא לפני הכניסה לקודש פנימה אצל האדמו"ר מצאנז הוא ח"כ ישראל אייכלר שהגיע לביקור והתייעצות אצל הרבי.

 

את החכ"ל לשעבר ח"כ מנחם אליעזר מוזס ראה לייבל'ה עורך את סיום מסכת ראש השנה של שיעור דף היומי שלו, אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

סגן ראש עיריית ירושלים אברהם בצלאל נצפה יושב לשיחה ממושכת עם ראש ישיבת יקירי ירושלים הרב יהודה כהן במהלך הכנסת ס"ת בבית סגן ראש העיר צביקה כהן.

הבנש"ק שלום לייזער, בנו הצעיר של האדמו"ר מפשעווארסק, הופיע השבוע במפתיע לסעודת ההילולא של זקנו האדמו"ר רבי יענקל'ה מפשעווארסק זי"ע שנערכה בביהמ"ד פשעווארסק בירושלים, שם היה מיועד שולם לכהן כרב הקהילה. כבנש"ק ישב במזרח ולייבל'ה מביא תמונות בלעדיות.

תיעוד מיוחד ראה לייבל'ה בניחום האבלים בטרגדיה הקשה בפטירת בתו של איש החברא קדישא ר' הרשל גרומן מחסידי תולדות אברהם יצחק אשת ר' חיים אייזנבך האיש שעל בית הלוויות שמגר.

בניחום ראה לייבל'ה את הרבי מתולדות אהרן מנחם זמן רב את הרב גרומן, כשלידו יושב הזמר ארל'ה סמט מחצר תולדות אברהם יצחק. הרבי אף שוחח עם ארל'ה במשך זמן רב.

את הרבני הנגיד רבי אליעזר קסטנבוים ראה לייבל'ה בלילה שבין רביעי לחמישי בציון רבי נחמן מברסלב באומן.

לייבל'ה פגש השבוע את חתן השנה דודי דייטש החייכני, בעל הפיאות הבלונדיניות הארוכות, לייבל'ה ניגש אליו הצטלם איתו סלפי כנהוג, איחל לו מזל טוב עם חיבוק, והוסיף בקשה ואזהרה "שלא תעז להתגרש ולהתחתן שוב. הגלריה שלי מפוצצת, האכסון מלא, אין לי ג'יגה פנויה".

ובמסגרת המס על החד פעמי, פגש לייבל'ה באחת מרשתות המזון את העיתונאי של 'חדשות 12' יאיר שרקי שבא לבדוק את הדופק של המגזר החרדי עם כניסת הגזירה הנוראה של ליברמן. 

ראש עיריית אלעד שרוליק פרוש חובב קברי הצדיקים בארץ ובעולם, נצפה בציונו של האדמו"ר גדליה משה מזוועהיל זיע"א, לרגל יום היארצייט כשהוא משתטח על הציון.

ביציאה מהמקווה בעיר ביתר עילית ראה לייבל'ה השבוע את עורך 'משפחה' אריה ארליך בסוד שיח מקיף עם ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הגאון רבי שלום בער סורוצקין שהגיע לביקור בעיר. 

במודיעין עילית ראה לייבל'ה את ביינוש קרליבך, המנכ"ל של הוצאת הספרים 'מקרא' מביט ומתעניין בסערת ה'מקווה ריין' במודעות שנתלו בפתח הכניסה לשיעור באשמורת.

עו"ד רוני פאלוך חגג השבוע שבע ברכות לבנו של ראש ישיבת היכל יצחק, הגאון רבי ישראל לנדא, אחד מראשי הישיבות הגדולים בעולם התורה.

באירוע נצפה ראש העיר משה ליאון ממתיק סוד עם הגר"י אפרתי, וח"כ מקלב נצפה מעדכן את הרב ישראל מאיר לאו במאבקו הבלתי מתפשר נגד גזירת הכשרות.

ומהנעשה במוזיקה החסידית, המלחין חזקי וייס ישבת עם המנצח והמעבד מונה רוזנבלום, ימים יגידו מה יצא מתחת ידי השניים.

את ר' שמואל גריינימן איש צפת ראה לייבל'ה בארוע בבית פרטי מבצע את השיר שהפך ללהיט של השנה "קטנות שבקטנות", לייבל'ה חושף שלא הרבה יודעים שאת השיר הזה הלחין ר' שמואל גריינימן בכבודו ובעצמו. צפו בתיעוד וידאו מיוחד

לקראת פרויקט חדש נצפו המפיק שלום וגשל והמלחין ובעל המנגן הערשי רוטנברג מבלגיה, סועדים במסעדת גולדיס בירושלים.

לאחר שהוציא בקול רעש גדול את אלבומו "כמלאך" נצפה הזמר נפתלי קמפה בדרך לניו יורק מתרווח להנאתו בטרקלין המלך דוד.

באותו טרקלין פגש לייבל'ה את הצלם שלומי כהן שיצא לארה"ב, בטרקלין פגש את הצמד אברמי פלדמן מהנופשים ואת מוטי כהן ממעדני זהבה.

אפרופו צלמים, הצלם נפתלי לרר, הבן של, עבר השבוע ניתוח קיצור קיבה בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק. לרר יחד עם רעייתו עברו בזה אחר זה את הניתוח, ורבנים ואישי ציבור עלו לבקרו. לייבל'ה יודע לספר על עוד צלם שצפוי לעבור את הניתוח בימים הקרובים. 

את אברהם פריד פגש לייבל'ה בחמישי בוקר במלון היוקרתי וולדורף אסטוריה בירושלים.

את הזמר יידל ורדיגר ששוהה בארץ לרגל עבודות אחרונות לאלבום החדש שמתקרב של אביו (מרדכי בן דוד) וגם עבודות על אלבומו שקורם עור וגידים מתארח אצל חברו הטוב אמן הקלידים אבי דרור.

במעדני זהבה פגש לייבל'ה את איש המוזיקה זאבי פריד יחד עם המנצח דודי קאליש, לייבל'ה טוען שמדובר במשו חזק מאוד בין השניים.

את הרב יצחק פנגר פגש לייבל'ה בשדה התעופה נוארק ניו ג'רזי בדרך לכמה הרצאות מעניינות.

את העיתונאי והפרשן עוה"ד אבי בלום שיצא לכינוס השלוחים יחד עם משרד עורכי הדין, ראה השבוע לייבל'ה במדידות חליפה בחנות היוקרתית מייסיס בניו יורק.

איש החסד הנודע חונה דייטש שאף יצא לניו יורק נצפה בכינוס השלוחים של חב"ד יחד עם הרב יהודה גראמי רבה של איראן, דייטש טען לרב גראמי כי בלקסיקון התארים חייבים לקרוא לו "הגר"י גראמי".

בעל מנגן ר' מאיר אדלר נראה מתענג במסעדת "ליל שישי" במונסי.

הנגיד הצעיר מניו יורק ואיש השומרים בפני עצמו אברומי זופניק נצפה מקבל את פני הרבי מפיטסבורג שהגיע לחון את עפרה של ניו יורק במסע הקודש.

הצלם האגדי בחצר הקודש ויז'ניץ יהושע פרוכטר נצפה השבוע בתפילת שחרית בלוס אנג'לס על שפת הבריכה בבית האכסניא לשם יצאו עם מורו ורבו הרבי מויז'ניץ למסע.

גם העסקן מניו יורק חיים מאיר מרקוביץ נצפה מתעסק בעבודה השוטפת תוך כדי המסע בלוס אנג'לס.

אפרופו לוס אנגל'ס, גם יועץ התיירות דודי רובינשטיין התפנק על פרארי בהוליווד. לייבל'ה שמע שם את הצעקה הידועה כמה יהודים יכולים לסבול?

איש התקשורת אריאל אלחרר נצפה השבוע בציונו הקדוש של ר' ישעיה'לה מקרעסטיר בהונגריה, שם נשא תפילה חרישית להצלחת כל עם ישראל ובפרט קבוצת 'הסיירת הקדושה' בהנהגתו של הפלורליסט יאיר לוי. 

הבעלים של הרשת החסידית המובילה ברוודוי גדי מנדלסון, לקח את כל העובדים לגיבוש בהונגריה ושבת בקרעסטיר יחד עם הבעל מנגן מוישי טיגרמן שהלהיט את הקהל בשירי רגש.

את האדמו"ר מגארליץ ארה"ב ראה לייבל'ה מספר סיפורי צדיקים בבוקר חמישי בקרעסטיר עם סופרי המבשר אשר קליין ויוסף מאיר האס.

הצלם יוסי רוזנבוים הגיע השבוע לקבר רחל לתפילת יום כיפור קטן של ערב ראש חודש כסליו, שם פגש את המשפיע רבי אלימלך בידרמן. יוסי קיבל את ברכתו להצלחה בכל העניינים.

במוצ"ש פרשת חיי שרה נערך דינר לרשת הכוללים של חסידות בעלזא באנטוורפן, לרגל סיום לימוד כל הלכות שבת בידיעה ברורה וכן ייסוד מגמת 'חושן משפט' להכשרת דיינים יושבי על מדין. לרגל המעמד נסע הרב הגאון רבי שלום רוקח נכדו הגדול של הרבי מבעלזא לשמש כאורח הכבוד.

בחברת 'טיפרסום' ו'מוטי ויטמן' שתכננו והפיקו את הדינר, הביעו סיפוק רב מההצלחה המסחררת בסיעתא דשמיא כאשר במהלך הדינר גייסו סכום עתק, פי 3 מהסכום לו ציפו, סך של מיליון וארבע מאות אלף שקלים. 

הרה"ר למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו התארח בסוף שבוע במשרדי עמותת 'נותנים' במודיעין עילית וקיבל סקירה נרחבת מראשי העמותה על הפעילות המיוחדת עבור הילדים המיוחדים ומשפחותיהם. בנוסף השתתפו בפגישה יאיר דרורי מש"ק מודיעין עילית יוני מימון מש"ק חשמונאים והסביבה ובכירים נוספים.

ובאולם בית 'יד לבנים' באשדוד נצפו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן, המיליארדר מיכאל מירלשווילי, היועץ הרפואי יוסי ערבליך, ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין ואהוד אולמרט, שהתאספו ליום זיכרון ראשון לסגן ראש השב"כ יצחק אילן שחלה במחלה הקשה ונפטר מהקורונה שהכריעה אותו. בתוכנית במקום נחשפו פרטים שטרם נחשפו על חיסולו של המהנדס יחיא עייש.

חבר מועצת חכמי התורה וראש ישיבת 'אור החיים' הגאון רבי ראובן אלבז נצפה מברך השבוע את הנהלת בית החולים השיקומי 'עדי נגב' העושים עבודת קודש למען כלל ישראל, בתוכם מקים הכפר האלוף במיל' דורון אלמוג, מנכ"ל הכפר אבי וורצמן, מנהל בית החולים ד"ר צאקי זיו נר ומנהל מחלקת שיקום ואשפוז ד"ר שילה קרמר.

המנטור ניר דובדבני נצפה ברחובות בני ברק בחברת הזמרים וכוכבי הרשת אריק דביר ורולי דיקמן. האם דובדבני משנה מקצוע ופונה לתחום המוזיקה?! יודעי דבר מספרים כי מדובר בשת"פ וקליפ מסקרן. צילום: רותי אביטן

ולפינת המזל טובים השבועית:

ברכת מזל טוב לחכ"ל יוסי טייב נציג הצרפתים בש"ס, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

השבוע הגיע לייבל'ה לכתר הרימון לחתונת בנו של הרב אבא טורצקי בשמחה ראה לייבל'ה גם את הרב לאו שהוא מודל לחיקוי אצל טורצקי וגם את הרב זמיר כהן.

גם למחרת הגיע לייבל'ה לכתר שם נערכה שמחת החתונה לבן של מיקי ברזל מנכ"ל 'בחדרי חרדים' ו'נתיב מובייל'. בשמחה ראה לייבל'ה גם את צוות 'בחדרי חרדים' לצד אישי ציבור פרסומאים ואנשי המשק שהגיעו לאחל מזל טוב למיקי ורעייתו המשפיענית החרדית באמת, אפרת ברזל.

באותו ערב הגיע לייבל'ה גם לבר מצווה של בנו של האמן יואל וקסברגר מ'מלכות וקסברגר' שם ראה את ההפקה הגדולה של התפילין הגדולות שהופקו על ידי הרל"ש דוצי בינט.  

ביום רביעי השתתף לייבל'ה בשמחה אצל עזרא טרבלסי, הצלם המוכשר שתחת ידיו ביצועים מדהימים. עזרא הכניס את בנו בבריתו של אברהם אבינו והצלמים שהגיעו נעמדו לתמונת מחזור משותפת.

ברכת מזל טוב לשלמה קופולוביץ איש קשרי הקהילה בבית החולים שניידר, לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאסטרג חזקי מילר לרגל שמחת נישואי בנו בשבוע הבא. 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד