ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מרתון הצבעות במליאה

חוק ההסדרים אושר בקריאה שלישית; רפורמת הכשרות נכנסת לתוקף

יחד עם התקציב העבירה הקואליציה את חוק ההסדרים ובו באופן יוצא דופן שורת רפורמות שנויות במחלוקת כמו העלאת גיל הפרישה לנשים ואגרת גודש בגוש דן | אך החרדים מודאגים בעיקר מהרפורמה מרחיקת הלכת בכשרות של השר מתן כהנא | מה ייכנס לתוקף כבר בקרוב?

חוק ההסדרים אושר בקריאה שלישית; רפורמת הכשרות נכנסת לתוקף
מרתון הצבעות במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מליאת הכנסת אישרה בשעה האחרונה (חמישי) את חוק ההסדרים, ובו כמה רפורמות ענקיות שעוברות יחד עם התקציב, בדרך כלל אלו חוקים שנוגעים בתקציב, אך הפעם ניצלו בממשלה את התקציב כדי להעביר רפורמות שנויות במחלקות.

בין הרפורמות שאושרו, העלאת גיל הפרישה לנשים כך שגיל הפרישה לנשים יועלה מגיל 62 לגיל 65, אגרת גודש, אגרה שתשולם בעת כניסה ל-3 טבעות בגוש דן שבמרכזן אזורי התעסוקה בעיר, הרפורמה בייבוא שנועד להקל ברגולציה על ייבוא מוצרי צריכה לישראל, ובין היתר יאפשר מסלול יבוא על בסיס עמידה בדרישות האיחוד האירופי.

הסעיף המשמעותי לציבור החרדי הוא רפורמת הכשרות שאושרה סופית עם העברת חוק ההסדרים, החוק קובע כי שוק הכשרות ייפתח לתחרות מלאה בתחילת שנת 2023, כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות. הגופים יקבלו אישור מממונה על הכשרות ברבנות הראשית, ויוכלו לפעול לפי בחירתם עפ"י סטנדרט כשרות (תקן) שתקבע מועצת הרבנות הראשית או עפ"י סטנדרט שיקבעו שלושה רבנים.

חלק מהרפורמה תכנס לתוקף כבר בתחילת שנת 2022, כך המועצות הדתיות יוכלו לתת כשרות בכל מקום בארץ ולא רק בערים אליהם שייכים. מחיר תעודות הכשרות לעסקים לא יהיה אחיד וייקבע על ידי כל תאגיד כשרות ומועצה דתית. מתן כשרות למוצרי ייבוא יתאפשר לכל הגופים הנ"ל פרט למועצות הדתיות. משגיחי כשרות יחויבו בהסמכה של הרבנות הראשית.

חוק ההסדרים גיל הפרישה לנשים תקציב המדינה רפורמה בכשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד