י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סערה בלבנון

השר הוקלט: "אם האמריקנים יצליחו להיפטר מחיזבאללה, שיחגגו"

על רקע המשבר בין המדינות בסעודיה מתפרסמת הקלטה בה נשמע שר החוץ הלבנוני מדבר בגנות ארגון הטרור חיזבאללה ואף מזמין את האמריקאים להעיף אותם. כיצד חיזבאללה יגיב?

השר הוקלט: "אם האמריקנים יצליחו להיפטר מחיזבאללה, שיחגגו"
שר ההסברה הלבנוני בלבוש המורדים הח'ותים צילום: רשתות חברתיות

התקשורת הסעודית מפיצה הקלטה ובה התבטאויות לא שגרתיות של שר החוץ הלבנוני, עבדאללה בו חביב, בה הוא מתייחס לארגון הטרור וגם ליחסים הרעועים עם סעודיה על רקע המשבר עם מדינות המפרץ. בהקלטה נשמע השר אומר כי הוא "יביא שמפניה אם ארה"ב תמגר את חיזבאללה".

ההקלטה הודלפה לאחר שלבנון נמצאת בסכסוך עם סעודיה, שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך פייסל בן פרחאן אמר בתחילת השבוע כי "המשבר בלבנון אינו משבר בינינו לבין המדינה, יש משבר בלבנון עם הדומיננטיות של שלוחות איראן, וזה מה שמדאיג אותנו", כך אמר בראיון לאל ערביה.

השר הוסיף ואמר: "על מנהיגי לבנון להחזיר את מקומה בעולם הערבי". הריאיון של השר מגיע לאחר שדבריו של שר ההסברה הלבנוני ג'ורג' קורדאחי על מלחמת תימן סעודיה, עוררו סכסוך דיפלומטי עם מדינות המפרץ.

שר ההסברה הלבנוני, קורדאחי, שעומד במרכז הסערה שהובילה להתדרדרות היחסים בין לבנון למדינות המפרץ, אמר לתקשורת בלבנון כי הוא לא מתכוון להתפטר, למרות שמאז פרוץ המשבר מופעלים עליו לחצים להתפטר.

רועי קייס מ'כאן חדשות', ‏מדווח, כי ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, מנסה להראות את הדלת החוצה לשר ההסברה הלבנוני, ג'ורג' קורדאחי, שעומד במרכז המשבר בין מדינות המפרץ ללבנון: "עליך לנקוט את העמדה שצריכה להינקט ולהעדיף את האינטרס הלאומי על פני סיסמאות פופוליסטיות. אל תפגע בממשלה ותפורר אותה, כך שהיא לא תוכל לעבוד".

‏שר ההסברה הלבנוני ענה לראש הממשלה: "לא אתפטר ולא אשנה את עמדתי בנושא". המשבר הדיפלומטי החריף בין סעודיה לבין לבנון החל, אחרי ששר ההסברה הלבנוני התבטא נגד המלחמה של סעודיה בתימן נגד החות'ים הנתמכים בידי איראן. סעודיה, בחריין וכווית גירשו את שגרירי לבנון. בחיזבאללה מגבים את השר שמסרב להתפטר.

חיזבאללה לבנון סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד