ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

המשטרה: להעמיד לדין את רבה של חיפה על שוחד

המשטרה סיימה חקירה בעניין הרב שלמה שלוש מחיפה וטוענת כי יש בידה תשתית ראייתית על ביצוע עבירות שוחד והפרת אמונים • הפרקליטות תחליט האם להגיש כתב אישום

הרב שלוש, צילום: יעקב כהן
הרב שלוש, צילום: יעקב כהן



היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), סיימה בימים אלו חקירה במספר פרשיות בהן מעורב לכאורה הרב שלמה שלוש, המשמש כרב ראשי לחיפה וכראש אבות בתי הדין הרבניים בצפון (ראב"ד).

החקירה החלה בשנת 2010, בעקבות תלונת "המרכז לפלורליזם יהודי", בהסתמך על דו"ח מבקר המדינה לשנת 2008 וכן תחקיר "ידיעות אחרונות".

ביום י' אב תשע"ב אישר היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה את הרב שלוש, לאחר שבחן את החומר שהוצג בפניו.

מחומר החקירה עולה, כי הרב שלוש העניק תעודות כשרות שלא כדין למפעלים שהיו באותה עת תורמים משמעותיים לעמותת "מורשה" בראשה עמד. בנוסף, עולה חשד כי הרב שלוש עשה שימוש פסול בסמכותו, על מנת לכפות מינוי מקורבים למשרות בבתי עסק עליהם פיקח. יתר על כן, על פי החשד הרב שלוש היה מעורב עם מקורביו, בניסיון לסחוט עובד במועצה הדתית בחיפה, במסגרת מאבקי הכוחות בין המועצה לבינו.

ר' אח"מ אימץ את המלצות ר' להב, ר' יאח"ה וצוות החקירה כי נמצאה תשתית ראייתית כלפי הרב שלוש בביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכוח המשרה ועבירות על חוק איסור הונאה בכשרות.

תיקי החקירה יועברו לפרקליטות מחוז חיפה לעיון ולהחלטה.

רקע

החקירה החלה בשנת 2010, בעקבות תלונת "המרכז לפלורליזם יהודי", בהסתמך על דו"ח מבקר המדינה לשנת 2008 וכן תחקיר "ידיעות אחרונות".

בחודש תמוז תשע"ב קיבל רבה הראשי של חיפה, הרב שלמה שלוש ומקורביו מסרים מאיימים מגורמים אנונימיים ששלחו מכתבים ופנו בשיחות טלפון מאיימות: "אתם משחקים באש. תדעו, אתה והרב שלך, שאתם משחקים באש", נשמע אחד המאיימים בשיחת טלפון שהוקלטה והועברה למשטרה. "לא נשכח ולא נסלח, סופך קרב כמו בני הסה ז"ל", נכתב במכתב שנשלח ללשכתו של הרב שלוש.

בעקבות איומים שהגיעו ללשכת הרב הראשי של חיפה - הרב שלמה שלוש, דרש ממפכ"ל המשטרה אבטחה צמודה.

"אלו אנשים שרוצים לסכל את צעדיו של הרב במערך הכשרות", אמר בזמנו מקורבו של הרב, שלמה פרל. "בעקבות שינויים ארגוניים שבוצעו במערכת הכשרות, נוצר מצב שהמערך הוא תחת פיקוחו הישיר של הרב שלוש - ואנשים לא אוהבים את זה".

לדבריו, "היו דו"חות של המבקר על מחדלים שמתרחשים במערך הכשרות בעיר, אנשים שילמו כסף שחור מתחת לשולחן כדי לקבל תעודת כשרות. הרב החליט לפעול ולהפעיל את סמכויותיו ועל כן הם מחליטים לנגוס בו בכל דרך כדי לחסום אותו".

ביום י' אב תשע"ב אישר היועץ המשפטי לממשלה לחקור באזהרה את הרב שלוש, לאחר שבחן את החומר שהוצג בפניו.

על פי החשד, קיבל הרב במשך שנים, שוחד מבעלי עסקים בעיר, שהעסיקו את מקורביו - ובתמורה העניק להם תעודת כשרות.

כחודש לאחר מכן, שניים ממקורבי הרב שלוש, שלומי פרל, עוזרו האישי של הרב ועו"ד שמעון פרץ -נעצרו על ידי חוקרי יאח"ה. זאת בחשד כי במשך תקופה ארוכה נהגו מקורבי הרב שלוש, לעקוב אחר אחד מבכירי המועצה הדתית. לאחר שהיה בידם חומר מצולם נגדו, הנוגע לחייו הפרטיים, הם איימו עליו: "תביא לנו חומר מפליל נגד יו"ר המועצה, אבי וייצמן ומנהל מחלקת הכשרות הרב אבוחצירא ואנחנו לא נפרסם את הצילומים". הבכיר אותו ניסו לסחוט, הקליט את השיחות וחומר ההקלטות הועבר לחוקרי יאח"ה שפתחו בחקירה. לאחר מספר ימים, שוחררו שני מקורבי הרב, בתנאים מגבילים.

בתאריך ה' אלול תשע"ב, הרב שלמה שלוש, נחקר באזהרה בשלוחה הצפונית של יאח"ה-להב 334, בחשד לביצוע עבירות שונות, במסגרת תפקידו.

עם פתיחת החקירה נגד הרב בשנת 2011, אמרה פרקליטתו, עו"ד תמי אולמן: "מקור התלונות נגד הרב בגלל הוא בגלל תלונותיו על איומים ודרישתו לרפורמה במחלקת הכשרות. הוא זוכה לגיבוי מלא מהרבנות הראשית".
שלוש חיפה תשתית ראייה עבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד