ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

תם עידן הדיחויים? 21 אלף חרדים יקבלו פטור מצה"ל

גורם בכיר באכ"א טען כי בכוונת צה"ל לפטור את כל בני 22 ומעלה במגזר החרדי משירות צבאי • בשנה שעברה עמד שיעור המתגייסים על כ-50 חרדים פחות מהיעד המקורי

אילוסטרציה
אילוסטרציה

משיחה סגורה שקיים בשבוע שעבר גורם בכיר באכ"א מסתמן, כי הממשלה תפטור לחלוטין את גיוסם של כל בני ה-22 ומעלה מאוגוסט הקרוב. כך פרסם אמיר בוחבוט בוואלה! חדשות.

בשבוע שעבר נשקלו בצה"ל שינויים בהטבות המוענקות ללוחמים החרדים במסגרת פרויקט שח"ר, שיתבטאו בעיקר בקיצוץ בתשלומי המשפחה ובחובות נוספים שיוטלו על החיילים למלא.

בישיבה נשקלה גם האפשרות לחייב את המתגייסים לשח"ר במחזורים הקרובים גם בביצוע תורנויות ושמירות, אשר כיום הם פטורים מביצוען.

עוד בנושא:
צה"ל שוקל הרעת תנאים ללוחמים החרדים

מדובר במכה של ממש לחיילים החרדים ולאלה שהתכוונו להתגייס למסלולי שח"ר השונים, הרואים בכך חוסר רצון מובהק של צה"ל בשילובם ובהגדלת היקפי הגיוס.

נציגי זרועות שח"ר השתתפו אף הם בישיבה, בה הועלה הצורך בקיצוצים בצה"ל כולו, והאפשרות שיוטל קיצוץ כזה גם על תשלומי המשפחות, העומדות היום על 5,000 שקל, בשיעור גבוה שעשוי אף להגיע ל-50% ויותר.

הוועדה שהוקמה לאחרונה בראשות שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, שאמונה על גיבוש הצעת חוק ממשלתית חדשה שתחליף את חוק טל, קיבלה את הנחת צה"ל שלפיה התשמ"ש מעולם לא היווה תמריץ להתגייסות חרדים ולא מנע השתמטות.

בשנת 2012 נערך צה"ל לגיוסם של 1,500 חרדים, כאשר לבסוף התגייסו בפועל 1,447. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! חדשות עולה כי יעד הגיוס לשנה הנוכחית הוא 1,800, ל-2014 – 2,100, ל-2015 – 2,400, ול-2016 – 2,400 מתגייסים חרדים.

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים': "צה"ל ידע בעבר ויידע בעתיד לתת מענה לכל מתווה בנושא גיוס החרדים, אשר יגובש ע"י הממשלה, ומבצע את ההתאמות הנדרשות לכך. אין בכוונתנו להתייחס לדיונים פנימיים הנערכים בנושא."
צה''ל חרדים גיוס אכ''א פטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד