כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נדאג למיצוי הדין מול העבריינים"

חילונים קיצונים מנעו גישה מהחסידים; תלונה הוגשה במשטרה

חריש: חילונים מנעו בגופם גישה למבנה בו מתפללים חסידי תולדות אהרן, במשך מספר שעות. עו"ד ליטווק: "מעשה זה של מניעת מעבר אדם למקום הינה פגיעה בזכות יסוד חופש התנועה ומהווה עבירה על החוק. תלונה הוגשה במשטרה. נדאג למיצוי הדין מול העבריינים"

חילונים קיצונים מנעו גישה מהחסידים; תלונה הוגשה במשטרה
משטרה צילום: דוברות המשטרה

העימותים בחריש: קבוצה קיצונית ואלימה של חילונים התגודדה היום (רביעי) בפתח הבניין בשכונת 'בצוותא' בעיר, בו מתפללים חסידי תולדות אהרן, במטרה למנוע את כניסתם למבנה.

אחד מתושבי השכונה מספר ל'בחדרי חרדים' כי "במשך מספר שעות הקיצונים התגודדו בפתח המבנה ומנעו גישה מאנשי קהילת תולדות אהרון, המבקשים בסך הכול להתפלל וללמוד תורה, עד להגעת מפקד המשטרה למקום".

לדבריו, "אנשי הקהילה נתקלים שוב ושוב באותה קבוצה קטנה אך פרובוקטיבית וקולנית. שוב ושוב, אנשי הנאורות והחופש, כופים עצמם ודעותיהם על האחרים, וכך מתגלים שוב במלוא כיעורם וצביעותם".

מעורך הדין מיכאל ליטווק, המייצג את הקהילות החרדיות בשכונת בצוותא בחריש, נמסר: "מעשה זה של מניעת מעבר אדם למקום הינה פגיעה בזכות יסוד חופש התנועה ומהווה עבירה על החוק. תלונה הוגשה במשטרה. נדאג למיצוי הדין מול העבריינים".

עוה"ד ליטווק ציין גם כי מניעת גישת אדם למקום הינה עבירה על החוק, לפי סעיף 163 לחוק העונשין "הפרעה שלא כדין למימוש זכות" שדינה שנת מאסר.

שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' מסר: "גם לחרדים מגיע זכויות אדם. חופש הפולחן והתנועה הינם חלק מחוק יסוד כבוד האדם וחירותו. לא ייתכן שאנשים יפגעו ברגשות דת של אנשים חרדים . אנחנו נדאג שדבר כזה לא יישנה. כי גם לחרדים יש זכויות אדם".

חריש תולדות אהרן חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד