י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
זעם חרדי

"שופרסל נכנעה לחילונים": מתקפה קשה על ההחלטה המקוממת

זעם חרדי בעקבות החלטת 'שופרסל' על הפסקת הפעילות באתר 'ישיר למהדרין' מבית 'יש חסד', על רקע כתבה ב'חדשות 12' בה נטען כי 'שופרסל' מפעילה "אתר סודי" שבאמצעותו החרדים משלמים עשרות אחוזים פחות מהחילונים "על אותו מוצר באותו סניף". לקוחות חרדים רבים הודיעו כי יפסיקו לקנות בסניפי הרשת, כמחאה על ה"כניעה המבישה" לאור המתקפות נגדה

"שופרסל נכנעה לחילונים": מתקפה קשה על ההחלטה המקוממת
קניות בסופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפעילות באתר 'ישיר למהדרין' - המיועד למגזר החרדי ומופעל על ידי רשת הקמעונאות 'יש חסד' שבבעלות 'שופרסל' - הופסקה הערב (חמישי), זאת בעקבות כתבה שפורסמה ב'חדשות 12', בה נטען כי 'שופרסל' מפעילה "אתר סודי" שבאמצעותו החרדים משלמים עשרות אחוזים פחות מהחילונים "על אותו מוצר באותו סניף".

ב"תחקיר", הכתבת התעלמה לחלוטין מהעובדה כי מדובר באתר שפונה למגזר החרדי, על ידי 'יש חסד' – תת־רשת של 'שופרסל' שהוקמה בשנת 2012 ומיועדת למגזר החרדי.

בכתבה נטען כי "לצד אתר 'שופרסל אונליין', מפעילה החברה גם את אתר 'שופרסל ישיר למהדרין'. באתר זה, המונגש לקהל הדתי והחרדי, מופיעים לעתים קרובות אותם מוצרים שמופיעים באתר 'הרגיל', אפילו עם אותו ברקוד ולפעמים המוצרים אפילו נאספים מאותו הסניף בדיוק. עם זאת, האתרים מציגים הבדל אחד עיקרי – המחיר".

הדיווח שהוצג כ"תחקיר" עורר סערה רבה, שבעקבותיה הודיע מנכ"ל 'שופרסל' איציק אברכהן על הפסקת פעילות האתר לזמן-מה, עד שהעניין ייבדק לעומק.

ה"כניעה" של שופרסל לסערה, הביאה לזעם חרדי עצום, ולקוחות רבים הודיעו כי יפסיקו לערוך קניות בסניפי הרשת.

הודעת 'שופרסל' על הפסקת פעילות האתר 'ישיר למהדרין'

רבים גם גיחכו על הצעד הפזיז של 'שופרסל' שהחליטה להפסיק את פעילות האתר, במקום להודיע על הורדת מחירים גם לציבור הכללי.

לצד מובילי בציבור החרדי שתקפו את ההחלטה של 'שופרסל' וה"כניעה" למתקפות תקשורתיות - גם כאלה שאינם נמנים על הציבור החרדי הביעו את סלידתם מהמהלך.

שלמה פילבר, הבעלים של חברת האסטרטגיה והמחקרים 'דיירקט פולס', ניתח את ההחלטה של 'שופרסל', תחת ההגדרה "כמה שאלות על טרלול 'האתר הסודי' של שופרסל".

1. מה ההבדל בין מאות מותגים וחברות בארץ ובעולם שמנהלים מותגי לאו קוסט?
2. 'הנחות לגודל' לקבוצות גדולות ומאורגנות מוכרות לכולנו - קרנות השוטרים, חבר, גימלאי צה"ל, אז למה חרדים לא - הם מעדיפים לקנות פסטות בזול במקום דילים של חופשות.
3. אם שופרסל לא תמכור בהנחות, מתחרה אחרת תעשה זאת. ואז, מה יקרה ללקוחות שופרסל האחרים, האם הם מרווחים מגידול במחזורים או מסבסדים? (אני מעריך שיש רווח מהפעילות החרדית שמסייעת גם לצרכן החילוני).
4. האם התערבות של רשות התחרות תסייע להורדת מחירים או להיפך תעלה את יוקר המחייה לכל?
5. חלק מההנחה שניתנת למוצרים לחרדים מבוססת על כך שהם מקבלים מוצרים זמן קצר לפני תום תאריך התפוגה, 'הרבה פיות בבית והקניה מתחסלת מהר'. זו סחורה שהייתה נזרקת ועלותה הייתה מגולגלת לצרכנים הרגילים כחלק מהתקורות ועלויות המכר.

שופרסל יש חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 88 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד