כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תחזיקו מעמד עוד טיפה"

הישג ראשון לאופוזיציה: סעיף מהתקציב נפל ומתעכב

בעקבות טעות של חברת כנסת מהקואליציה שהצביעה עם האופוזיציה, סעיף בחוק התקציב נפל ולא התקבל. לפי התקנון, לשם העברתו הוא מצריך דיון מחדש בוועדת הכספים והבאתו מחדש להצבעה במליאה מה שמעכב בכמה שעות את העברת התקציב לשנת 2022 | בנט מסר הצהרה לעיתונאים • צפו

הישג ראשון לאופוזיציה: סעיף מהתקציב נפל ומתעכב
האופוזיציה בהצבעות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מרתון הצבעות שנמשך לאורך הלילה ונמשך היום (חמישי) לאחר הפסקה קלה בת 5 שעות, הקואליציה נכשלה בהצבעה אחת וכעת מעכבת בכמה שעות את העברת התקציב לשנת 2022.

מדובר בסעיף 60 לעניינו של תקציב חינוך, בנייה ושיפוץ של כיתות, כאשר בהצבעה נוצרה תוצאה של תיקו בגלל שחברת הכנסת אמילי מואטי ממפלגת 'העבודה' הצביעה בטעות יחד עם האופוזיציה.

בעקבות התוצאה, הוחלט כי הסעיף חוזר לדיון בוועדת הכספים שמכונסת בשעה זו, ובכך מעכבת את ההצבעה הסופית על התקציב לשנה 2022 בקריאה שנייה שלישית בעוד כמה שעות.

הצפי לסיום הדיון היה תחילה ביום שישי לפנות בוקר, לאחר שקצב ההצבעות זרם, וחברי הכנסת חשבו שיסיימו שבוע עם שעות מועטות של שינה ויוכלו ללכת לביתם מוקדם הערב, כעת נראה שהדיון יימשך עוד שעות ארוכות.

ראש הממשלה נפתלי בנט סירב להתרגש מהעיכוב ואמר לעיתונאים במסדרונות הכנסת, "תחזיקו מעמד עוד טיפה התקציב יעבור, מרגע שהתקציב עובר מדינת ישראל במצב חדש". לדברי בנט, "המדינה תחזור לתפקד אנחנו יודעים בדיוק לאן, אנחנו לוקחים את מדינה מכאן. רוצה לומר לכל אזרחי ישראל גם אלה שנגד הממשלה או אלה שבוחנים אותנו, ממשלת ישראל בראשותי תדאג לכל אזרחי ישראל". עם זאת סירב להשיב לשאלות העיתונאים אם יקיים את הרוטציה עם יאיר לפיד בראשות הממשלה.

אמילי מואטי תקציב המדינה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד