י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתנו אור ירוק למדינות ערב

איש עסקים יהודי: "הסעודים מכינים את העם לנורמליזציה עם ישראל"

"הסעודים מכינים את העם שלהם לנורמליזציה עם ישראל, הם רואים בישראל מעצמה ומתפעלים מהיכולת שיש לה להגן על עצמה באזור. זה פשוט מדהים". כך אומר איש עסקים יהודי אמריקני שביקר בסעודיה ונפגש עם בכירי הממשל

איש עסקים יהודי: "הסעודים מכינים את העם לנורמליזציה עם ישראל"
מלך סעודיה צילום: בית המלוכה הסעודי

כ-20 יהודים אמריקנים ביקרו בריאד בירת סעודיה ונפגשו עם שרי ממשלה ועם נציגי בית המלוכה הסעודי. לאחר הביקור הם סבורים כי הסעודים מכינים את העם לנורמליזציה עם ישראל. לדברי אחד מחברי המשלחת, "צעירים במשרדי הממשלה אמרו שהם חולמים לבקר בחופי תל אביב".

על פי הדיווח של איתמר אייכנר ב-ynet, משלחת של כ-20 מנהיגים יהודים אמריקנים מכל רחבי ארצות הברית ביקרה לאחרונה בריאד שבסעודיה וקיימה סדרת פגישות עם בכירים בממלכה הסעודית, המנהיגים ביקרו בריאד בהזמנת הסעודים ובברכת ממשל ביידן, ועשו זאת אחרי ביקור באיחוד האמירויות - שאליה הגיעו כדי לחזק את הסכמי אברהם.

פיל רוזן, איש העסקים יהודי-אמריקני אמר ל-Ynet, כי משלחת המנהיגים היהודים זכתה לקבלת פנים מלכותית. "יש לסעודים עניינים פנימיים במדינה שלהם מבחינת להכין את הקרקע לשלום עם ישראל, אבל הם עושים הרבה צעדים לקראת זה, כבר יש דברים קטנים אבל משמעותיים כמו ההסכמה למעבר של טיסות מישראל ואל ישראל מעל סעודיה. הם אמרו לנו בשיחות שהם היו בסוד המגעים שהביאו להסכמי אברהם, ואלמלא ההסכמה שלהם ואפילו הברכה שלהם אף מדינה ערבית לא הייתה מסכימה לחתום עם ישראל על ההסכם".

עוד אמר, כי "הסעודים מכינים את העם שלהם לנורמליזציה עם ישראל, הם רואים בישראל מעצמה ומתפעלים מהיכולת שיש לה להגן על עצמה באזור. זה פשוט מדהים. זה חלק מהמשיכה של ישראל בעיני הסעודים, שהם רואים בישראל ככזו שיכולה לספק להם הגנה מפני האויב המשותף - איראן. אני לא אתפלא אם בתוך חודשים או שנים ספורות נראה נורמליזציה בין סעודיה לישראל".

הסכמי אברהם הסכם שלום ערב הסעודית סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד