י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הדלפה מדו"ח מבקר המדינה: אטיאס דאג למגזר החרדי

דו"ח המבקר, שחלק ממנו דלף, מותח ביקורת על שר השיכון לשעבר, ח"כ אריאל אטיאס: התערב בהחלטות לטובת הציבור החרדי • "במהלך 2011 התערב בכ-50 מקרים"

ח"כ אריאל אטיאס
ח"כ אריאל אטיאס

מי שחשב שהחלפתו של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס במבקר יוסף שפירא תביא לפחות הדלפות מדו"חות שעדיין לא התפרסמו, עמד הערב על טעותו. היו שביקרו את לינדנשטראוס על ש'דאג' להדליף את דו"חותיו, כדי להעצים את פרסומו בכלי התקשורת. מתברר שיש מי שדואג להדליף דו"חות גם אצל מבקרים אחרים, שלא 'נחשדו' ברדיפה אחר פרסום.

דו"ח מבקר המדינה שחלק ממנו דלף הערב לחדשות 10 מותח ביקורת על שר הבינוי והשיכון לשעבר, ח"כ אריאל אטיאס, מי שכיהן גם בתפקיד יו"ר מנהל מקרקעי ישראל. על פי הדו"ח, התערב אטיאס, לכאורה, בהחלטות המנהל וזאת לטובת הציבור החרדי.

על פי הדו"ח, התערב אטיאס במהלך שנת 2011 בכ-50 מקרים. גם ב-2012 התערב במקרים רבים. לפי הדו"ח, גרמה ההתערבות לנזק כלכלי למדינה בפרויקטים שונים, כאשר עיקר הביקורת מתרכזת בכך שהתערב לטובת הציבור החרדי.

בין השאר מציג המבקר כדוגמה את ההתערבות בפרויקט 'אחיסמך' בלוד, כאשר התוכנית המקורית הייתה להקים במקום 3,000 יחידות דיור לאוכלוסיה מבוססת, אלא שהשר, שנפגש עשרות פעמים עם אנשי המנהל, התערב כך שהפרויקט יוסב ויותאם למגזר החרדי.

דוגמה נוספת נוגעת למתחם 'נחלים' שבפתח תקווה, שם תוכננו 1,200 יחידות דיור, שהוסבו יחד עם עיריית פתח תקווה ליחידות דיור המתאימות למגזר הדתי.

כבר לפני מספר חודשים שוחח המבקר עם ח"כ אטיאס. האחרון נדהם לשמוע את הטענות, לכאורה, נגדו, והסביר כי כך בדיוק ראה את תפקידו – ירידה לפרטים, תוך דאגה שכל פרויקט ישווק ויגיע לקו הגמר על הצד היותר טוב. בכל הנוגע לפרויקט באחיסמך, לדוגמה, לכל זכור איך נרכשו כל המתחמים במקום על ידי זכיינים חרדים, וזאת בעוד המבנים עצמם היו מרובי קומות באופן שאינו מתאים לשיווק למגזר החרדי. אטיאס, שהיה ידוע כשר נמרץ שיורד לפרטים, דאג שהמתחמים יותאמו לקהל הקונים, מתוך הבנה כי זה בדיוק מה שדורש ממנו תפקידו.

כזכור, זכתה התייחסותו הסקטוריאלית של השר אטיאס לביקורת מצד גורמים שונים הן בליכוד והן בשאר המפלגות החילוניות כבר במערכת הבחירות. לשיא הגיעו הדברים כאשר הכריז נתניהו קבל עם ואומה כי השר הבא אותו ימנה לתפקיד לא יהיה סקטוריאלי. אין צורך להזכיר כי השר הנוכחי, ח"כ אורי אריאל, הוא סקטוריאלי ביותר, הגם שאינו משתייך לסקטור החרדי דווקא. אטיאס גם היה מי שניצח את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במאבק סביב סוגיית הקריטריונים לקבלת זכאות, לאחר שלא אפשר הכנסה של קריטריון כושר ההשתכרות לרשימת הקריטריונים, תוך שהוא שומר על האינטרסים של המגזר החרדי, המגזר שבחר בו לתפקיד.
אריאל אטיאס דוח המבקר הדלפה שר השיכון והבינוי אחיסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד