כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בתום 5 שעות בשידור חי

הסתיים דיון המומחים: "מדוע לחסן ילדים כשהתחלואה בירידה?"

הצוות לטיפול במגיפות דן במשך 5 שעות בדבר חיסון ילדים, במהלכו הוצגו נתוני המחקר של פייזר וההשפעות שיש לילדים מהחיסון | התשובה של פרייס לשאלה שמעסיקה את ההורים | הסיכון למחלה קשה בעקבות הקורונה | ומי האנשים הבעייתיים עם מחלות הרקע ועוד | כל הפרטים

הסתיים דיון המומחים: "מדוע לחסן ילדים כשהתחלואה בירידה?"
חיסוני קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היום (חמישי) התקיים דיון במשך כחמש שעות של הצוות לטיפול במגיפות, באשר לשאלה האם להמליץ על חיסון ילדים בני 5 ומעלה. הדיון בא לאחר האישור הגורף של ארגון הבריאות האמריקני ה-FDA.

לראשונה התקיים הדיון בשידור חי, כשהוא פתוח לכלל הציבור, במטרה להציג את התשתית המקצועית להמלצה לחסן את הילדים.

נציגת פייזר שהשתתפה בדיון, הציגה את הממצאים מהמחקר שנערך, וסיכמה: "הילדים קיבלו מינון של עשרה מיקרוגרם בשתי מנות שיעילותם עמדה על כ-90% עם פרופיל בטיחות מצוין".

הנציגה הציגה חלק מהתופעות שאותרו במחקר לאחר החיסון: 74% מהילדים סבלו מכאב במקום ההזרקה; 60% מכאבי ראש; 65% מעייפות. תופעות נוספות שנמצאו - כאבי שרירים, בטן, אדמומיות, צמרמורת וחום. "לפי המחקר אין תופעות לוואי מדאיגות כתוצאה מחיסון הילדים". כך דווח ב'חדשות 12'.

במטרה להצדיק את מתן החיסון לילדים, סיפרה הד"ר שרון אלרעי פרייס בדיון, כי לפני הגעת החיסונים ארצה, היוו הילדים 35% מהתחלואה, בדומה לאחוזם באוכלוסייה. אך לאחר חיסונם של למעלה משישה מיליון ישראלים מעל גיל 12, מהווים הילדים כ-50% מהתחלואה בישראל. עוד סיפרה פרייס כי מפרוץ המגפה נפטרו 4 ילדים מתחת גיל החיסון מהנגיף, וכ-227 ילדים אושפזו בשל התסמונת 'פימס'.

בנוגע לשאלה שמעסיקה הורים רבים: למה לחסן את הילדים אם התחלואה גם ככה בירידה? - ענתה פרייס כי "הגל עולה בצורה מהירה יותר מאפקט החיסון. אם נתחיל לתת חיסון בתחילתו של גל, הווירוס יתפשט". והוסיפה: "לוקח חודש מרגע שנותנים לילד הראשון את החיסון ועד להשפעה. כך שאם הרעיון הוא להגן על הילדים בזמן שיש תחלואה - חייבים להגן עליהם עוד לפני זה".

ד"ר מיכל שטיין הציגה בדיון נתון מעניין, לפיו, ממחקרים בארץ ובעולם עולה כי הסיכון להתפתחות מחלה קשה בעקבות קורונה גבוה משמעותית מהסיכון לדלקת שריר הלב בעקבות החיסון.

נטע סופר-צור, אם לשלושה, סיפרה כי שניים מהם נמצאים בטווח בין 5 ל-11 "ואני באופן אישי מחכה לחסן אותם". אך הדגישה, "יחד עם זאת, חשוב שלא להפעיל לחצים על ההורים שמתלבטים".

בשלב השאלות שניתן לציבור נשאלה הוועדה: "האם נבדקה השפעת החיסון על אוכלוסיות מיוחדות, למשל עם מחלות רקע?" - לשאלה זו הגיב הפרופסור רון דגן: "האנשים הבעייתיים הם אלו שעלולים לפתח אלרגיה קשה למרכיבי החיסון. שאר האוכלוסיות לא נמצאות בסכנה מוגברת. מה שכן, חלק מהאוכלוסיות עלול להגיב פחות טוב לנוגדנים".

הדיון הארוך התקיים בשידור חי בחשבונות משרד הבריאות ברשתות החברתיות השונות, שם נצפו תגובות רבות של מתנגדי החיסונים, בין היתר נכתב "אתם הורגים ילדים" והאשמה כי מטרת מבצעי החיסונים הם "כי חתמתם עם פייזר".

בשבוע הבא תגיש הוועדה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש את המלצתה בנוגע לחיסון ילדים בני 5 ומעלה, כאשר ההמלצה צפויה להיות בעד פתיחת מבצע החיסונים בארץ. אם אכן תוגש המלצה כזו, המבצע צפוי להיפתח באמצע החודש.

חיסון לקורונה חיסון ילדים מתנגדי חיסון שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד