כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גזירת סבסוד המעונות

נשות האברכים לחברות הכנסת: "גלו סולידריות"

למעלה ממאתיים חברות פורום "תורתם אומנותן" של נשות האברכים בציונות הדתית שלחו מכתב לחברות הכנסת - ובו דרשו שיבקשו מליברמן לבטל את ביטול סבסוד מעונות היום | הן תהו: "למה כשמדובר בנשות לומדי תורה הערך הזה נעלם?"

נשות האברכים לחברות הכנסת: "גלו סולידריות"
הציונות הדתית, אילוסטרציה צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נשות האברכים הסרוגים דרשו היום (חמישי) מחברות הכנסת בקואליציה שיתגייסו למאבק שלהן לביטול ההחלטה שלא להכיר בלימודי תורה בכוללים כזכאות לסבסוד של המדינה את מעונות היום של ילדיהן.

במכתב, ששיגרו למעלה מ-200 נשות האברכים, ביקשו האחרונות מחברות הכנסת שיפעילו לחץ על שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ולדרוש מהם את החזרת סבסוד מעונות היום לילדיהן.

"אנו פונות אלייך, בתקוה שנוכל למצוא בך אוזן קשבת ורצון לסייע. וזאת, לא רק כחברת כנסת, אלא גם כאשה, אשת-קריירה, המבינה ללבן של נשים עובדות ולומדות", כתבו לכל אחת מהח"כיות בנפרד. "מה עלינו לעשות? להפסיק לעבוד או ללמוד? לגדוע באיבה את ההתפתחות המקצועית שלנו?".

"מדובר באבסורד מוחלט: עצם הקמת המעונות, וסיבסודם, נועד לעודד נשים לצאת ללימודים, לעבודה, להתפתח. ממשלה זו חרטה על דגלה את קידום הנשים בישראל. למה כשמדובר בנשות לומדי תורה הערך הזה נעלם?" תהו חברות הפורום.

הן המשיכו: "התחושה היא שהמהלך נעשה בחוסר רגישות, מתוך ניסיון לחנך אותנו לכפות עלינו אורח חיים אחר. מהלך פוליטי שנעשה על הגב שלנו ועל גב ילדינו. כשרוצים לקדם מהלכים, יש צריך לעשותם בשיתוף פעולה ולא בהנחתות חותכות, שפוגעות בנו בצורה חדה כל כך".

"אנו רוצות להמשיך את מסלול חיינו: ללמוד, לעבוד, להתפרנס בכבוד, להתפתח, ולתרום לכלכלה ולחברה מכישורינו. אנו פונות אלייך כאישה שמעמד האישה חשוב לה, ומבקשות ממך לגלות סולידריות נשית ולעשות כל שביכולתך על מנת להחזיר את זכאותנו לקבלת סבסוד למעון", ביקשו.

אברכים חברות כנסת גזירת המעונות מעונות יום סבסוד צהרונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד