י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

נשיא המדינה יצחק הרצוג הבטיח לסייע לרפורמים; ח"כ גלעד קריב לא יגיע לכותל

נשיא המדינה שיגר מכתב לח"כים הרפורמים שתכננו להגיע מחר למופע פרובוקציה בכותל המערבי והפציר בהם כי לא יבואו למקום הקדוש ויחוללו מהומה. בתמורה להבטחה של הרצוג כי יפעל לסייע להם במציאת פתרונות לדרישותיהם, ביטלו הח"כים הרפורמים את הגעתם לכותל

נשיא המדינה יצחק הרצוג הבטיח לסייע לרפורמים; ח"כ גלעד קריב לא יגיע לכותל
מחאה נגד הרפורמים בכותל צילום: פלאש 90

המאבק על הכותל: כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' על כוונתם של חברי הכנסת החרדים למנוע בכל מחיר את כניסתו של הח"כ הרפורמי גלעד קריב לכותל בראש חודש, ולאחר שנחשף כי נשיא המדינה מנסה להרגיע את הרוחות, פנה הערב (חמישי) הרצוג אל חברי הכנסת הרפורמים והפציר בהם שלא יגיעו מחר לכותל.

הערב (חמישי) שוחח הנשיא הרצוג עם חברי הכנסת גלעד קריב ואלון טל, המשתייכים לתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית, והתחייב לסייע להם למצוא פתרונות למצוקתם הכוללים דרישות הנוגדות את קדושת המקום, בתמורה להבטחתו הסכימו הח"כים להימנע מהעימות שתוכנן לשעות הבוקר מחר.

הנשיא מתערב ומנסה למנוע את המאבק בין גלעד קריב לחרדים

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג שוחח עם קריב וטל, "במטרה למנוע התגוששות ושנאת חינם מיותרת בין נבחרי ציבור מול שריד מקדשנו". על ההתחייבות לסייע להם בדרישותיהם בנוגע לכותב נמסר כי "הנשיא הודיע לח"כ קריב כי הנחה במקביל את מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי לפתוח בשבוע הבא בשיחות עם כל הגורמים הנוגעים בנושא התפילה ברחבת הכותל במטרה לשמוע את עמדותיהם ולנסות ולאתר פתרונות אפשריים למשבר".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך את קריב וטל על ביטול הגעתם ואמר: "האפשרות שנבחרי ציבור יתעמתו ברחבה של שריד בית המקדש, המקום הקדוש ביותר ליהדות והמקום שאליו נשואות עיני כל היהודים בעולם מעוררת אצלי חלחלה עמוקה, במיוחד כשאנו זוכרים כיצד הסתיים העימות במקום זה לפני כאלפיים שנה. שונאי ישראל רק מייחלים לתמונות מסוג זה ואני קורא לכולם לנהוג באיפוק ובכבוד הדדי בתקווה למצוא נתיבות שלום בעמינו".

חבר הכנסת אריה דרעי הודה לנשיא המדינה "שנרתם למאמץ לשמור על קדושת הכותל המערבי - שריד בית מקדשנו". חבר הכנסת משה גפני מסר: "היות וגלעד קריב השתמש בחסינותו לפגוע בסטטוס קוו הקיים בכותל המערבי, ומאחר והוא הודיע שהוא לא מגיע מחר, התייתרה ההגעה שלנו בראש חודש זה".

מסיעת יהדות התורה, שהובילה ויזמה את המאבק בחילול הכותל המערבי על ידי הרפורמים, נמסר בתגובה להודעתו של "רבאיי קריב" כי לא יפגע בקדושת הכותל מחר: "אנחנו שמחים שגלעד קריב הבין שאם יגיע לחולל פרובוקציה בכותל מחר - הוא ייתקל בהתנגדות נחושה שלנו ושל רבים מחברי הכנסת שומרי המצוות ומכבדי המסורת".

עוד מסרו כי "השימוש הפסול והבלתי חוקי שעשה קריב בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחלל את שריד בית מקדשנו, מן הראוי לו שיימנע על ידי משטרת ישראל והיועמ"ש. עד שזה יקרה, נעמוד על המשמר ולא נאפשר לו לממש את דברי הנביא 'שועלים הילכו בו'".

גלעד קריב יצחק הרצוג מתווה הכותל רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד