י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הלם במפלגה

נהג משאית הדיח את מנהיג הסנאט של ניו ג'רזי

המפלגה הדמוקרטית בהלם, לאחר שמנהיג הסנאט של ניו ג'רזי הודח אחרי 11 שנים בתפקיד באופן מפתיע ובלתי צפוי על ידי נהג משאית של חנות רהיטים שהשקיע בקמפיין רק 153 דולרים. להלם הזה מצטרף הניצחון הדחוק של מושל ניו ג'רזי המכהן בפער של קולות בודדים

נהג משאית הדיח את מנהיג הסנאט של ניו ג'רזי
אדוארד דור צילום: מתוך הפייסבוק שלו

נשיא הסנאט הוותיק של מדינת ניו ג'רזי, הדמוקרט סטיב סוויני, הפסיד בבחירות ליריב רפובליקני שהוציא פחות מ-200 דולר על המירוץ, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

אדוארד דור, נהג משאית של חברת רהיטים וכוכב פוליטי חדש, ניצח את סוויני במחוז השלישי של ניו ג'רזי, כך לפי התוצאות שנקבעו אתמול (חמישי).

התבוסה של סוויני הייתה בלתי צפויה והכניסה את מפלגתו להלם ביום רביעי. סוויני עצמו דחה את כל פגישותיו שנקבעו ליום חמישי. הוא כיהן כנשיא הסנאט מאז 2010 והיה אחראי על האג'נדה המתקדמת של מושל ניו ג'רזי הדמוקרטי, פיל מרפי, באמצעות בית המחוקקים, כולל שכר מינימום של 15 דולר לשעה, חופשת מחלה בתשלום ולגליזציה של מריחואנה למטרות שונות.

דור ניצח את סוויני, למרות שהוציא רק 153.31 דולרים לטובת הקמפיין שלו, כך לפי מסמכי ועדת הבחירות. דור לא התאמץ יותר מדי, הוא פרסם רק ברשתות החברתיות. לעומתו, סטיב סוויני הוא עובד ברזל במקצועו, ששימש כמנהל באיגוד הבינלאומי של עובדי גשר, מבנים, וחיזוק של מבנים עם ברזל.

בית המחוקקים של ניו ג'רזי מורכב מ-40 מחוזות, שכל אחד שולח סנטור אחד ושני חברי אסיפה לטרנטון. חברי האסיפה מכהנים קדנציות של שנתיים, בעוד שהסנאטורים מכהנים קדנציות של ארבע שנים.

האם זכייתו מסמנת מהפך שמתקרב למדינת ניו ג'רזי? שכן גם המושל הדמוקרטי פיל מרפי, ניצח בבחירות את יריבו הרפובליקני ג'ק סיאטראלי, ביתרון צמוד מאוד שעמד על פחות מאחוז. מרפי הוא הדמוקרטי הראשון שזוכה לקדנציה שנייה ברציפות מזה 44 שנה.

נהג משאית ניו ג'רזי מושל ניו ג׳רזי פיל מרפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד