י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אל על משביתה הטיסות עד להודעה חדשה

המאבק ב'שמים פתוחים': 'אל-על' הודיעה על השבתת כל טיסותיה עד להודעה חדשה • אלפים - בהם מאות חרדים - נתקעו ביעדים שונים בעולם, ללא יכולת לחזור ארצה

נתב"ג. צילום: פלאש90
נתב"ג. צילום: פלאש90

התאחדות התעשיינים עתרה הערב (א') לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, נגד שביתת עובדי חברות התעופה והשביתה הצפויה של עובדי נתב"ג, ביום שלישי הקרוב.

גם שר התחבורה ישראל כץ יוצא הערב נגד שביתת חברות התעופה, נגד ההסתדרות ונגד ועד העובדים של אל על. "העובדה שההסתדרות נותנת חסות לשביתה הזו היא עובדה חמורה. אין כאן מטרה לגיטימית, כי זכותה של הממשלה לקבל החלטות. אני לא מכיר גוף שיכול למנוע את ההסכם הזה. אנחנו מטיבים עם האזרחים", אמר כץ בראיון בחדשות ערוץ 2.

כץ הוסיף: "החברות הישראליות ואל על בתוכן צריכות להתרכז בהתייעלות, ולהפיק תועלת מ'שמים פתוחים'. מה יוצא להם מהשביתה חוץ מסבל לנוסעים? אין להם סיכוי לשנות את ההסכם. בנושאים הפנים-ישראליים, אנו נבחן את הדברים, כולל את סעיפי הבטחון.

"הוועד מונע מההנהלה לבצע תהליך התייעלות בחברה. המסלול של החברה הוא לא נכון, היא צריכה להתייעל", אמר כץ, וציין כי לדעתו "כל נוסע שיכול למצוא אלטרנטיבה צריך לעשות זאת".

מוקדם יותר הערב החליטה הסתדרות העובדים, בישיבת חירום, להשבית ביום שלישי החל מהשעה 5 בבוקר את נמל התעופה בן גוריון למשך מספר שעות, כאות הזדהות עם מאבקם של עובדי חברות התעופה הישראליות. המשמעות - עצירה מוחלטת של כל הטיסות היוצאות ונכנסות לנתב"ג, כולל של חברות תעופה זרות.

בנוסף, אל על ביטלה את כל טיסותיה עד הודעה חדשה. החברה מסרה: "בהמשך לשביתה שהוכרזה על ידי ההסתדרות ולאור הודעתה כי השביתה תימשך, כתוצאה מהחלטת הממשלה לאשר את הסכם השמיים הפתוחים, טיסות אל על מבוטלות עד להודעה חדשה". אל על קוראת לנוסעים להתעדכן באתר החברה ובתקשורת.

כזכור, הממשלה אישרה את הסכם שמיים פתוחים. בהצעת המחליטים שהובאה לממשלה נכתב: "הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל למדינות האיחוד האירופי שתאפשר את הוזלת מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ופתיחת יעדי טיסה חדשים בכל רחבי מדינות האיחוד האירופי ללא הגבלה... כמו כן יאפשר ההסכם להגדיל את התיירות הנכנסת וכתוצאה מכך לסייע לחוסנו של המשק. הסכם שמיים פתוחים כולל בתוכו מנגנון יישום הדרגתי למשך כחמש שנים, וזאת במטרה לאפשר לחברות התעופה הישראליות להיערך למבנה התחרותי החדש בענף התעופה".

בעקבות ההחלטה ואף לפניה, עובדי אל על, ישראייר וארקיע משביתים כאמור את פעילות הטיסות.
עם זאת, ועדת החריגים של ההסתדרות אישרה מספר טיסות. הועדה אישרה את טיסת האבות לילדים חולי סרטן, ואת הטיסה של 25 נערים מירוחם שאמורים לטוס הערב עם אל על לארה"ב כדי לייצג את ישראל בתחרות רובוטיקה.

בעקבות השביתה של 'אל על' מצאו עצמם אלפי ישראלים, בהם מאות חרדים, תקועים ביעדים שונים ברחבי העולם, ללא יכולת לשוב ארצה.

יחד עם זאת, חרף השביתה, מחברת אל-על נמסר בראשון בערב בעמוד הפייסבוק של החברה, כי כל הטיסות מארצות הברית לישראל ייערכו היום כמתוכנן. עוד נמסר כי טיסה מספר 001 מתל אביב לניו יורק תתקיים מחר כמתוכנן.
אל על שמים פתוחים שביתה התסתדרות טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד