כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בהלה בתעשיית המוזיקה: מס הכנסה חקר עשרות

מס הכנסה פנה למשפחות חרדיות ודרש: מי האומנים ששכרתם לחתונה וכמה שילמתם • מעוררים במגזר: "מקווים להשכיח מהציבור החרדי זהותו ורוצים שיעבור על איסורים"

אילוסטרציה, צילום: יעקב לדרמן
אילוסטרציה, צילום: יעקב לדרמן

מס הכנסה נגד אמרגני האירועים במגזר החרדי?

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחרונה פנו נציגים במשרד מס הכנסה באזור גוש דן למשפחות חרדיות שקיימו ב-3 השנים האחרונות אירועים באולמות שונים בדרישה על פי חוק לקבל מהן פרטים אודות נותני השירות בשמחה שקיימו. הידיעה על כך פשטה בקרב נותני השירות שנכנסו לפאניקה וקוראים: "לא לשתף עמם פעולה".

חלק מהפניות נעשו באמצעות הטלפון. נציגי פקיד השומה דרשו מבעלי המשפחות להעביר להם את המידע באמצעות פקס או במייל. פניות אחרות נעשו באמצעות מכתב שנחת בתיבת הדואר הפרטית של אותן משפחות. במכתב דרש נציג המשרד לדעת את "פרטי האומן והסכום ששולם לכל אחד".

בין נותני השירות עליהם שמו דגש במס הכנסה, "שירותי קייטרינג, זמר, תקליטן, קלידן, גיטריסט, תופים, חצוצרן, הגברה וכן צלם לאירוע זה". במכתב דרשו גם נציגי המס לקבל את שמו של האמרגן שהפיק את האירוע.

עוד נודע כי רוב הפניות נעשו למשפחות המתגוררות במרכז הארץ שקיימו אירועים באולמות בבני ברק.

ההערכה היא כי במס הכנסה מעוניינים להתחיל לעקוב אחר נותני השירות במגזר החרדי לאחר שנודע להם כי בשנים האחרונות חלקם מעלימים מס באירועים מסוימים. על פי המידע שיקבלו מהציבור הם יוכלו לזמן ולתחקר את נותני השירות.

בימים האחרונים פשטה השמועה על חיפוש המידע בקרב מארגני האירועים ושאר נותני השירות באירועים למגזר החרדי. חלקם נכנסו לפאניקה בעקבות העובדה כי לא תמיד נהגו לעבוד ב"לבן".

הודעה אנונימית שהופצה ברשתות החברתיות שמאחוריה עומדים ככל הנראה נותני השירות קראה שלא לשתף פעולה עם מס הכנסה: "משהו נורא עומד להתרחש בימים הקרובים בציבור החרדי", נכתב בהודעה....במס הכנסה מקווים שהציבור החרדי ישכח לרגע את זהותו היהודית ויעבור על איסורים חמורים".

עוד נכתב בהודעה: "אם אכן ישתפו איתם פעולה הרי שלראשונה בתולדות מדינת ישראל יוצר מצב איום ונורא! זה יהיה ממש מצב של חרב איש באחיו ומשפחות שלמות יצטרכו לפשוט את ידם פשוטו כמשמעו!".

בדברים שהובאו כאמור באנונימיות מוחלטת העלו הכותבים אפשרות שבמידה וישתפו פעולה עם נציגי המס, "מאות אם לא אלפי משפחות יכולות ללכת לקראת פשיטת רגל ויד. בתפילה ובתקווה שהשם יתברך יסיר מעמנו גם את הצרה הזו", כתבו.

יצויין, כי ללא כל קשר למגזר החרדי, רשות המיסים מחזיקה את "הקו האדום למסירת מידע", המכונה "המלשינון" אליו מתקשרים אזרחים ומדווחים על בעלי עסקים ונותני שירותים שאינם משלמים מיסים כחוק.
אירועים מס הכנסה חקירה זהות יהודית השכחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד