ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
על רקע אישורי הבנייה ביו"ש

הפלשתינים מחדשים את המאבק הבינ"ל בישראל

לאחר שהורידו פרופיל לדרישת ארצות הברית, ברמאללה התאכזבו מהקיפאון המדיני ומאישור הבנייה. כעת, הפלשתינים מגבשים תביעות לבית הדין בהאג בעזרת משפטנים מחו"ל

הפלשתינים מחדשים את המאבק הבינ"ל בישראל
מבט על יו"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

נוכח המשך הבנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון והיעדר אופק מדיני מבחינתם, ברשות הפלשתינית נערכים לחידוש המאבק הבינלאומי בישראל אחרי כמה חודשי שקט.

הפלשתינים צפויים, מתוקף הצטרפותם לאמנת רומא, לפנות לארגונים בינלאומיים ולדרוש את גינויה של ישראל ואף את השעייתה והרחקתה ממוסדות ומארגונים בינלאומיים. כך דווח ב'ישראל היום'.

טענתם מוכרת וממוחזרת: ישראל היא כוח כובש בשטחי הרשות הפלשתינית ופועלת תוך שהיא עוברת על החוק הבינלאומי, מפקיעה אדמות פרטיות של פלשתינים לטובת הרחבת ההתנחלויות, פוגעת בחופש התנועה של האוכלוסייה הפלשתינית ביהודה ושומרון, מונעת גישה למים לשתייה ולחקלאות, לא מאפשרת לפלשתינים לעבד שטחים חקלאיים אשר בבעלותם ומפירה את זכויות האדם של הפלשתינים באופן שיטתי.

בכיר במשרד המשפטים ברמאללה אף אמר ל"ישראל היום" שבמשרד המשפטים הפלשתיני הורכב מחדש צוות של משפטנים פלשתינים, שתפקידם הוא לגבש תביעות שיוגשו בטריבונלים ובארגונים בינלאומיים נגד ישראל, ונגד גורמים ישראליים בכירים, אזרחיים וצבאיים. זאת בגין פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ופגיעה שיטתית בזכויות אדם של הפלשתינים.

כזכור לאחר ניצחונו של הנשיא ביידן בבחירות, העבירו בכירים בממשל המתהווה בוושינגטון מסרים לפלשתינים, ולפיהם בממשל ביידן מצפים מהרשות הפלשתינית להוריד פרופיל בכל הנוגע לדרישתה לחקור את ישראל ואת צה"ל בבית הדין בהאג, ולדרוש את השעייתה מארגונים בינלאומיים.

הפלשתינים נעתרו לבקשה האמריקנית, אולם לדברי בכיר במוקטעה שברמאללה, הדיל ברייקר שהביא את הרשות לחדש את המאבק הבינלאומי בישראל היה האישור לבניית כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות.

בנייה יהודה ושומרון האג פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד