כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"האו"ם צריך לטפל בהם"

מטורקיה למולדובה: 'לב טהור' ממשיכים בנדודים

70 חברי כת 'לב טהור' ממשיכים במסע הנדודים ובניסיון להגיע לאיראן: אחרי שהיו בגואטמלה, מקסיקו, כורדיסטן, טורקיה, כעת הגיעו חברי הכת למולדובה | גורם בממשל המולדובי ל'בחדרי חרדים' "הקבוצה לא רצויה, נצטרך לבחון מה לעשות איתם"

מטורקיה למולדובה: 'לב טהור' ממשיכים בנדודים
לב טהור צילום: בחדרי חרדים

חברי כת לב טהור שנחתו באיסטנבול לפני מספר ימים, לא קיבלו אישור כניסה, ונשלחו לרומניה על פי בקשתם, הרשויות ברומניה אישרו כניסה לחברי הכת, אך עכשיו מתברר כי גם הרומנים פחות 'התלהבו' מהם, והם ממשיכים למולדובה, חלק מהם כבר הגיעו, השאר בדרכם.

כ-70 חברי כת לב טהור כולל נשים וילדים, שהיו בגואטמלה ומשם טסו לכורדיסטן, משם גורשו לטורקיה, שהו בימים האחרונים בשדה התעופה באיסטנבול, הם נשלחו לרומניה לפי בקשתם, אך הרומנים כאמור, פחות ששו לקראתם.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' חברי הכת 'לב טהור', שהגיעו לאיסטנבול ממדינות שונות לפני כשבוע, מחזיקים ב-19 דרכונים קנדיים, 24 דרכונים של ארה"ב, 28 של גואטמלה ודרכון פורטוגלי אחד.

כזכור, כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", גורם עלום שם מימן את הטיסה מכורדיסטן לאיסטנבול וכי הקבוצה שהתה בימים האחרונים במלון בכורדיסטן ואז כמה ימים באיסטנבול, אך גורם בכיר בממשל הכורדיסטני ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר לפני יומיים: "אנחנו לא רוצים אותם, הם עשו בעיות בגואטמלה, בקנדה, בארה"ב, במקסיקו, יש עליהם סיפורים לא נעימים, אנחנו לא מחפשים אנשים כאלה, אנחנו יודעים שבסוף גם אצלנו הם יעשו בעיות, אנחנו לא רוצים אותם פה בחזרה, ונעשה הכל כדי למנוע מהם להגיע חזרה לכאן". גם הטורקים לא רצו אותם, והם המשיכו לרומניה, ומשם הם מנסים את מזלם במולדובה.

העסקן החסידי העולמי יעקב פליטשקין, שעוסק רבות בעניינם, אומר כי "כרגע לא ברור מה יהיה איתם, הכל עדיין מאד מבולבל, הרשויות מנסות להבין מה הם רוצים".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בדומה לכורדים, הטורקים והרומנים, גם במולדובה לא חפצים לקבל אותם, גורם בממשל המולדובי אומר ל'בחדרי חרדים' כי הקבוצה לא רצויה, "נצטרך לבחון מה לעשות איתם, אנחנו מבינים שהם מקרה הומניטרי, אבל אולי האו"ם צריך לטפל בהם".

לב טהור מולדובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד