ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רפורמות השר כהנא

לראשונה: המשרד לשירותי דת יאפשר לנשים להיבחן לרבנות

בתשובה לעתירת מספר רבניות לבג"צ, לראשונה במשרד הדתות נשים תוכלנה להיבחן במסלולים מקבילים למבחני הרבנות | כל אישה שתעמוד בהצלחה במבחנים תוכל להתמודד לכל תפקיד ציבורי שדורש תנאי סף של מבחני רבנות

לראשונה: המשרד לשירותי דת יאפשר לנשים להיבחן לרבנות
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

לראשונה, משרד הדתות יבחן נשים דתיות במבחנים מקבילים למבחני הרבנות. התוכנית של משרד הדתות נולדה כתשובה לעתירתן של כמה רבניות לבג"ץ באמצעות עמותת עיתים. הרבניות טענו שהרבנות מפלה נשים בכך שהיא לא מאפשרת להן לגשת למבחנים כמו גברים ובג"ץ דרש מהמדינה למצוא פתרון.

הרבנות, מצידה, אמרה שאם יאלצו אותה לקבל מועמדות נשים למבחני רבנות, היא לא תבחן אף אחד. לא גברים ולא נשים. עם כניסתו של השר מתן כהנא למשרד הדתות חל שינוי גישה. כך מדווחת חן ארצי סרור במוסף שבת של ידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, בחודש פברואר מונתה דבורה עברון להיות המנהיגה הרוחנית של אוניברסיטת בר אילן, תפקיד שלא היה קיים באוניברסיטה הדתית עד כה. באפריל מונתה שירה מירוויס מרילי לעמוד בראש קהילה ביישוב אפרת, והפכה לרבנית האורתודוקסית הראשונה בישראל שמובילה קהילה. בנוסף ישנן מורות הלכה ורבניות רבות שממלאות את בתי המדרש ומוזמנות לפורומים ציבוריים.

על פי התוכנית שמקדם ומתקצב כהנא בכמיליון שקלים, יוקם מערך מקביל למערך הבחינות של הרבנות בתוך משרד הדתות. ועדת היגוי בהובלת רבנים ורבניות תחבר את המבחנים לנשים, שיהיו שווים בהיקף ובעומק למבחני הרבנות של הגברים. כל אישה שתעמוד בהצלחה במבחנים תוכל להתמודד לכל תפקיד ציבורי שדורש תנאי סף של מבחני רבנות.

אך חן ארצי סרור, מדווחת, כי בינתיים נשים לא תוכלנה להתמודד לתפקיד רב עיר כיוון שזהו תפקיד שדורש סמיכה של הרבנות. גם עתירת בג"ץ כרגע לא יכולה לתת לכך מענה.

הרבנות הראשית מתן כהנא נשים מבחנים רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד