י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה בציונות הדתית

האלטרנטיבה החדשה לספריו של הרב מלמד

לאחר הביקורת ממספר רבנים סרוגים על סדרת ספרי 'פניני הלכה' של הרב מלמד, רבנים מהמגזר הדתי-לאומי החליטו להוציא סדרת ספרי הלכה - שתהווה אלטרנטיבה | בינתיים, הוציאו הרבנים כרך אחד שכבר נמכר במאות עותקים | הפוסק בספרים: הרב אריאל, שכמו שכבר נחשף ב'בחדרי', הורה שלא ללמוד בספרי הרב מלמד

האלטרנטיבה החדשה לספריו של הרב מלמד
הרב אליעזר מלמד צילום: נריה דוד בינשטוק

אם עד כה הייתה רק ביקורת, שלא ברור כמה נשמעה, כעת, כמה רבנים בציונות הדתית מחליטים לפעול על מנת שספריו של הרב אליעזר מלמד לא יילמדו בבתי המדרש והבתים הסרוגים.

כמה מתלמידיו של הרב יעקב אריאל, כפי שפרסם לראשונה העיתונאי גיא עזרא באתר 'סרוגים', החליטו להוציא סדרת ספרי הלכה שיהוו חלופה ל'פניני הלכה' של הרב מלמד. עד כה מסדרת הספרים, שנקראים 'אוהלי הלכה', יצא כרך שעוסק בחג החנוכה, ונמכר בכ-800 עותקים עד כה.

הרבנים שפועלים בדבר הם הרב יהושע שפירא, הרב יהודה עמיחי, שעורך את הספרים, הרב יגאל קמינצקי והרב מאיר בראלי, שכתב את הספרים. הספרים יוצאים לאור בהוצאת 'מכון התורה והארץ' בשיתוף עם ישיבת רמת גן, אשר עומדת תחת נשיאותו של הרב יעקב אריאל, ומקורבת לרב דב ליאור.

הרב אריאל, שלא התייחס בפומבי לספרי 'פניני הלכה', אמר בתקופה האחרונה למקורביו שלא לסמוך על אותם הספרים, כפי שאמר לפני מספר שבועות הרב יגאל קמינצקי בראיון ל'בחדרי חרדים'.

הוצאת הספרים מגיעה לאחר שכמה רבנים במגזר הסרוג ביקרו את הרב מלמד על היחס שלו לראשי הרפורמים ואת ספריו. לפני כמה שבועות הרב דב ליאור והרב מאיר מאזוז הודיעו שהם מושכים את הסכמתם מהספרים האחרונים של 'פניני הלכה'.

בישיבת הר ברכה, שבראשה עומד הרב מלמד, בירכו באופן מפתיע על הוצאת ספריו של הרב אריאל: "שמחנו לשמוע על כוונתם של תלמידי הרב יעקב אריאל שליט''א לכתוב את פסקיו באופן מסודר ולהנגיש את ההלכה לרבים".

"אנו מברכים על כל בירור תורני וכל חיבור תורני שיוצא לאור. בירורי הלכה ואמונה שנערכים לשם שמים בישרות ובנועם, כדרכם של תלמידי חכמים בכלל בתי המדרש, מרבים שלום בעולם, מוסיפים שמירת תורה ומצוות ומקרבים את ישראל לאביהם שבשמיים", הוסיפו.

הציונות הדתית הרב אליעזר מלמד הרב יעקב אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד