כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מושב הקיץ נפתח היום בכנסת • ח"כ אורי מקלב: "מושב ממש לא חגיגי"

לאחר הבחירות והפגרה - מושב הקיץ נפתח היום • הסיעות החרדיות יוצאות למאבק: "קואליציה שמושתת על ציר של שנאה לכל דבר בקדושה" • ש"ס ויהדות התורה יגישו במשותף הצעת אי אמון בשל "כוונת הממשלה לפגוע במעמד הביניים, בשכבות החלשות ובקצבאות הילדים" • קיץ חם

מליאת הכנסת, צילום: יוסי פורמנסקי
מליאת הכנסת, צילום: יוסי פורמנסקי

לאחר פגרת האביב, ייפתח היום (ב) מושב הקיץ של הכנסת – והאופוזיציה מתחילה להיאבק: שבע הצעות אי אמון בממשלה יעלו לדיון ביומו הראשון של המושב.

הכנסת יצאה לפגרה זמן קצר לאחר הבחירות, כך שלמעשה המאבק בין הקואליציה לאופוזיציה מתחיל במושב הקיץ – היום בשעה 16:00.

מבחינת המפלגות החרדיות, שנותרו באופוזיציה אחר שנים של ישיבה בממשלה, עיקר המאבק עומד להתמקד נגד חקיקת החוק לשירות בצה"ל והשירות האזרחי.

הנושא העומד על סדר היום של כל המפלגות הוא המשבר הכלכלי והצורך לכסות גירעון של יותר מ-40 מיליארד שקלים. כל הצעות אי האימון ינומקו בהקשר לנושא זה.

הצעת אי האמון של ש"ס ויהדות התורה הוגשה בשל "כוונת הממשלה לפגוע במעמד הביניים, בשכבות החלשות ובקצבאות הילדים".

הקואליציה מונה 68 ח"כים (הליכוד-ביתנו, יש עתיד, הבית היהודי והתנועה), לעומת 52 ח"כים באופוזיציה, כך שלפי שעה לא תהיה לממשלה בעיה להדוף את ההצעות נגדה.

סגן השר אופיר אקוניס מודה כי האופוזיציה בכנסת הקרובה תהיה אקטיבית. "צפויים לנו חיים לא קלים, לעומת המצב ששרר בכנסת הקודמת, שבה האופוזיציה בראשות קדימה כלל לא היתה קיימת", אמר ל'ישראל היום'. "נהיה חייבים לעמוד על המשמר, וכל חברי הקואליציה החל מראש הממשלה ועד לשרים ולסגניהם יהיו חייבים לנהוג במשמעת חזקה ובנוכחות מסיבית בכנסת".

ח"כ אורי מקלב אמר: "מושב הכנסת שנפתח היום הוא ממש לא חגיגי. זוהי קואליציה שמושתת על ציר של שנאה לכל דבר שבקדושה וערעור על זכות קיומו של עם ישראל. נעמוד בס"ד איתנים להדוף אותה ולהחליפה".
מושב הקיץ כנסת סיעות חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד