כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מאחורי הקלעים: חילופי הכשרות המפתיעים ב'זוגלובק'

חברת 'זוגלובק' החליפה בצעד מפתיע את כשרות בד"ץ 'העדה החרדית' בפיקוחו של הגר"א רובין • שבתי חזקיהו עם השתלשלות האירועים שהובילה להחלטה המפתיעה

נקניק. צילום: פלאש 90
נקניק. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש90



חברת 'זוגלובק' הודיעה בימים האחרונים כי היא מתעתדת להעביר את כל מוצרי הבשר שלה, שעמדו עד כה תחת פיקוחם של הבד"ץ העדה החרדית, וחלקית גם תחת פיקוח 'חוג חתם סופר' בני ברק, לגוף הכשרות של בד"ץ מהדרין של הגר"א רובין.

על פניו, מדובר בידיעה מפתיעה. כמעט ולא מצוי כיום מפעל מוכר שיסיר מיוזמתו את הכשרות של בד"ץ העדה החרדית, ויאמץ במקומם גוף כשרות אחר. לא מדובר במהלך שהגיע מצידה של 'העדה החרדית', כי אם מצידה של 'זוגלובק', שנחשבת לאחת החברות והיצרניות הדומיננטיות במדינה.

עבור 'העדה החרדית' מדובר במכה של ממש. גוף הכשרות החולש על מאות מפעלים, בהם הגדולים והחזקים במדינה, מאבד חלקית יצרן חשוב, שנתח שוק מוצרי הבשר שלו משמעותי ביותר.

ל'בחדרי חרדים' נודע מה עמד מאחורי הקלעים של ההחלטה המפתיעה, שמתברר כי היא מתבשלת לפחות שנתיים, עד שהבשילה לכדי החלטה סופית.

עד כה, לקחו מפעלי עיבוד הבשר של זוגלובק, את מוצרי הבשר מחברת 'גלאט עוף' העומדת תחת כשרות בד"ץ 'העדה החרדית'. מדובר בעיקר במוצרי נקניק לסוגיו. אלא שהמוצר היה יקר יחסית, זאת בגין העובדה שגם 'גלאט עוף' וגם החברה המשווקת זוגלובק, ביקשו להרוויח על חשבון הצרכן.

במרוצת השנים, ביקשה זוגלובק להפוך לעצמאית ולחדול מהתלות הממושכת במפעלי גלאט עוף. זוגלובק הפנתה את בקשתה לועד השחיטה של 'העדה החרדית', להתחיל לשחוט בבית המטבחיים שבבעלותה, תחת פיקוח הבד"ץ. אך ועד השחיטה סירב לאשר זאת בנימוקים שונים, ובעיקר מונופוליסטים. גם לחץ רב שהפעילה זוגלובק לא הצליח להפריע לקרטל העסקי.

גורמים בבד"ץ 'העדה': "מצרים על כך"

בהתייעצות עם גורמים שונים בעולם השיווק, החליטה הנהלת זוגלובק לבקש את פיקוחו של הגר"א רובין. ככל הידוע, מרבית מוצרי הנקניק בשוק, מגיעים ממפעלים המצויים בהשגחתו. המוניטין שצבר, יחד עם העובדה שמדובר באחד מגופי הכשרויות המובילים, הובילו למסקנה כי זהו הגוף האולטימטיבי הנדרש.

"איננו מתנים מראש תנאים שאינם ממין הענין. לנו אין את המגבלות של 'העדה החרדית', ואין לנו בעיה להעניק פיקוח בשטח על בית המטבחיים של זוגלובק, כל עוד הם מיישרים קו ונענים לכל תנאי הכשרות שאנו מציבים. הגר"א רובין ביקר במשחטה, התנה את הכשרות בתביעות שונות, החל מנושא הזריקות וכלה בשינויים מבניים בתוך בית המטבחיים, ולאחר שמולאו הדרישות בהתאם לבקשתו, נסללה הדרך להענקת הכשרות", אומרים גורמים במערכת הכשרות של הרב רובין. הגורמים אף מציינים, כי לא הייתה זו החלטה שנשלפה מהשרוול, אלא לאחר חודשים ארוכים ומייגעים של הכנה קפדנית.

בוועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית סרבו להגיב על הדברים ישירות, אך הודו שאכן עקרונותיהם הבלתי מתפשרים של ועד השחיטה, עמדו בעוכריהם. "אנו בהחלט מצרים על כך", הם אומרים בפה מלא.

יש להדגיש, כי מוצרי המאפה השונים של זוגלובק, כמו הבורקסים, הפיצות וכיוצא באלו, ממשיכים להיות מיוצרים תחת השגחת בד"ץ העדה החרדית.
זוגלובק הכשר העדה החרדית הרב רובין גלאט עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד