י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שמים סגורים: אלפים תקועים בחו"ל • ארבע טיסות אושרו

חברות התעופה הישראליות הכריזו שביתה כנגד הסכם "שמים פתוחים": אלפי נוסעים - בהם מאות חרדים - תקועים בחו"ל • עם זאת, ארבע טיסות יצאו בכדי להשיב נוסעים ארצה

נמל התעופה בן גוריון ריק, צילום: פלאש 90
נמל התעופה בן גוריון ריק, צילום: פלאש 90



שביתת חברות התעופה הישראליות נכנסת היום (ב') ליומה השני. אילולא פרצה השביתה במחאה על ברכת הדרך שנתנה אתמול ממשלת ישראל להסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי, היו אמורות להמריא היום עד שעת חצות: 48 טיסות מישראל ליעדים שונים בנכר עם כ-6,800 נוסעים. בשל השביתה, מרבית הטיסות הללו מבוטלות.

עם זאת, נראה שמישהו בהסתדרות מתחיל ל"שבור" שביתה בכל מה שקשור לטיסות המוגדרות הומניות או הכרחיות. הלילה, ועדת החריגים של ההסתדרות - בראשה עומדים אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ואבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - אישרה לאל על להוציא שלוש טיסות: 001 לניו יורק עם קבוצה של 25 בני נוער מירוחם שיצאו להשתתף בתחרות רובוטיקה וכן שתי טיסות 395 למדריד ו-423 לפריז שישיבו עמן נוסעים ישראלים שתקועים ביעדים אלה. באל על מדגישים כי הנוסעים הם אלה שמבקשים ופונים לוועדת החריגים בהסתדרות על מנת לאפשר להם לטוס ליעדם מסיבות מוצדקות, וכי הועדה היא זו שמאשרת לחברת התעופה להפעיל את הטיסה.

חברת ישראייר הודיעה כי תוציא היום בשעה 13:00 טיסת שכר לברלין. הדבר מתאפשר היות ומדובר במטוס מושכר של חברה זרה לצורך ביצוע הטיסה. עם זאת, כל טיסותיה האחרות, כולל אלה לאילת, מושבתות.

אל על: נשבית את כל הטיסות

אל על ביטלה את כל טיסותיה עד הודעה חדשה. החברה מסרה: "בהמשך לשביתה שהוכרזה על ידי ההסתדרות ולאור הודעתה כי השביתה תימשך, כתוצאה מהחלטת הממשלה לאשר את הסכם השמיים הפתוחים, טיסות אל על מבוטלות עד להודעה חדשה". אל על קוראת לנוסעים להתעדכן באתר החברה ובתקשורת.

כזכור, הממשלה אישרה את הסכם שמיים פתוחים. בהצעת המחליטים שהובאה לממשלה נכתב: "הסכם השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל למדינות האיחוד האירופי שתאפשר את הוזלת מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ופתיחת יעדי טיסה חדשים בכל רחבי מדינות האיחוד האירופי ללא הגבלה... כמו כן יאפשר ההסכם להגדיל את התיירות הנכנסת וכתוצאה מכך לסייע לחוסנו של המשק. הסכם שמיים פתוחים כולל בתוכו מנגנון יישום הדרגתי למשך כחמש שנים, וזאת במטרה לאפשר לחברות התעופה הישראליות להיערך למבנה התחרותי החדש בענף התעופה".

בעקבות ההחלטה ואף לפניה, עובדי אל על, ישראייר וארקיע משביתים כאמור את פעילות הטיסות.

הסתדרות העובדים, בישיבת חירום, החליטה אמש (ראשון) להשבית ביום שלישי החל מהשעה 5 בבוקר את נמל התעופה בן גוריון למשך מספר שעות, כאות הזדהות עם מאבקם של עובדי חברות התעופה הישראליות. המשמעות - עצירה מוחלטת של כל הטיסות היוצאות ונכנסות לנתב"ג, כולל של חברות תעופה זרות.

בעקבות השביתה מצאו עצמם אלפי ישראלים, בהם מאות חרדים, תקועים ביעדים שונים ברחבי העולם, ללא יכולת לשוב ארצה.
שביתה חריגה שמים פתוחים אל על ישראייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד