י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האדמו"רים שהסכימו והדיין שתיווך

מיליארד ש"ח תמורת הימנעות: הצעת התיווך בין נפתלי בנט לחברי המועצת החסידית

מתווכים ובהם דיין מפורסם הציגו בפני חברי מועצת גדולי התורה של אגו"י הצעה מראש הממשלה בנט, לפיה הממשלה תעביר תקציב ענק עבור החרדים ובתמורה שלושת הח"כים החסידים יימנעו בתקציב | מספר אדמו"רים הסכימו להצעה, שלבסוף נדחתה | כל הפרטים בפרסום ראשון

מיליארד ש"ח תמורת הימנעות: הצעת התיווך בין נפתלי בנט לחברי המועצת החסידית
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל צילום: שוקי לרר

מתווכים מטעם עצמם העבירו בימים האחרונים הצעה מעניינת במיוחד לראש הממשלה נפתלי בנט ולחברי מועצת גדולי התורה החסידית: תקציב ענק תמורת הימנעות. לפי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', בנט הסכים להעניק תקציב של מיליארד ומאתיים מיליון ש"ח לטובת צרכי הציבור החרדי, בתמורה להימנעותם של שלושת הח"כים החסידים בהצבעה על תקציב המדינה, אך המתין להכרעת מועצת האדמו"רים של 'אגודת ישראל'.

ברקע החשש בקואליציה מהפתעה שעלולה הייתה לסנדל את העברת התקציב ולהפיל את הממשלה, ל'בחדרי חרדים' נודע על שורה של עסקנים ובהם אף דיין מפורסם, שפעלו בימים האחרונים לתווך בין לשכת רה"מ בנט, לבין מעונם של חברי מועצת גדולי התורה החסידית, להם הוצגה הצעה שקשה לסרב לה: מיליארד ומאתיים מיליון שקלים לטובת הצרכים של הציבור החרדי, תקציב שהיה משלים את הגרעון הגדול שנוצר בעקבות הקיצוצים החדים.

בנט דרש בתמורה לתקציב, כי שלושת חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', יעקב ליצמן, מאיר פרוש וישראל אייכלר יימנעו בהצבעות על התקציב.

חברי המועצת קיבלו בימים האחרונים מהמתווכים את כל הנתונים והמספרים, ודנו בנושא בכובד ראש. ל'בחדרי חרדים' נודע כי חלק ניכר מאדמו"רי המועצת תמכו בהצעה של ראש הממשלה בנט ואמרו כי יש לקבלה, אך הובהר מראש כי ההחלטה תתקבל רק ע"פ דעת כולם, ומכיוון שמספר אדמו"רים הסתייגו מההצעה - לבסוף הוחלט לדחותה.

ההצעה המדויקת שהוצגה בפני חברי המועצת, כמו גם פרטי השיחות שהתנהלו מאחורי הקלעים לא ברורים במלואם, אך 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר אותם מגעים, שגם מסמנים מי היא החוליה הפוליטית החלשה מבין הסיעות החרדיות, שכן ש"ס ודגל התורה לא קיבלו את ההצעה, אותה קיבלה דווקא סיעת אגודת ישראל, שחבריה סומנו מראש בלשכותיהם של נפתלי בנט ואיילת שקד, כמי שעשויים לשתף פעולה, מכלל הסיעות החרדיות.

הנקודה החשובה שנשארת מהתיווך שכשל, היא העובדה שמספר אדמו"רים בכירים, חברי המועצת החסידית, נתנו הסכמתם לשיתוף פעולה עם ממשלת בנט-לפיד.

תקציב המדינה אגודת ישראל מועצת גדולי התורה לשכת ראש הממשלה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד