י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ניצחתי את חמאס, אנצח גם אתכם"

עימותים בין ר"ע לוד לחרדים: "החילונים ייצאו עם אלות"

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הגיע לשכונת גני איילון בליל שבת והתעמת עם תושבים חרדים שצעקו קריאות 'שאבעס' לעבר רכבים חולפים. לטענת המתפללים, הוא דחף חרדי ואחד מאנשיו הפיל לו את השטריימל. לטענתם, הוא גם איים לסגור את בתי הכנסת וקרא לחילונים לצאת בשבת הקרובה עם מקלות

עימותים בין ר"ע לוד לחרדים: "החילונים ייצאו עם אלות"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

שבת סוערת בלוד: ראש עיריית לוד, יאיר רביבו הגיע לשכונת גני איילון בליל שבת והתעמת עם תושבים חרדים שצעקו קריאות 'שאבעס' לעבר רכבים חולפים.

לדברי עד ראייה שנכח במקום שוחח עם 'בחדרי חרדים', ראש העיר ניסה לדבר עם המתפללים שלא יעוררו מהומות, אך כאשר השיח התלהט הוא דחף את אחד המתפללים ואחד מאנשיו הפיל לו את השטריימל.

עוד בנושא:

לוד: ילדים חרדים צעקו בשבת והשכנה הזמינה משטרה על זריקת אבנים

עוד הוא מספר כי ראש העיר איים על החרדים שיסגור את בתי הכנסת, ואמר: "ניצחתי את חמאס אז אני אנצח אתכם".

במהלך העימות הגיעו גם שוטרים, אך כאשר ראו כי לא נעשה שום דבר בלתי חוקי מצד החרדים, הם עזבו את המקום.

ראש העיר לוד, יאיר רביבו. (מתוך פייסבוק).

לאחר מכן, רביבו גם אמר לתושבים החילונים שבשבת הקרובה ייצאו מהבתים עם מקלות ואלות וירביצו לחרדים שצועקים 'שאבעס', כך לטענת אחד הנוכחים במקום.

מאידך, בסביבת ראש עיריית לוד מכחישים את הטענה על קריאה לאלימות וטוענים כי ראש העיר התריע מפני הדרדרות ביחסי החרדים-חילונים בשכונה, ואמר לשוטרים שנכחו במקום כי במידה ולא יטפלו - אז שבוע הבא החילונים יירדו עם ביצים ואלות.

בעקבות האירועים, שורר זעם רב בקרב האוכלוסייה החרדית בלוד. המרא דאתרא הרב הגאון חזקיהו אברהם ברוידא, תקף בחריפות את ראה"ע רביבו במהלך נאום שמסר בבית הכנסת 'חניכי הישיבות' בשבת בבוקר. הוא הבהיר כי הוא מתנגד לאלימות אבל טען כי ראה"ע לא אמור להגיע לשטח וללבות אותה.

אחד התושבים בשכונה אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא אוהבים את הצעקות ומתנגדים להתנהלות הקהילות הללו, אבל הגעתו של ראש העיר רק גורמת ולהחרפת היחסים ולליבוי האש. לא ייתכן שראש העיר קורא לאזרחים לבוא עם אלות בגלל קומץ שולי", הוא טוען.

עד ראייה נוסף שנכח באירוע, תיאר ל'בחדרי חרדים' את רגעי המהומות: "ראש העיר צעק לעבר מפקד המשטרה 'טפל בהם', זאת בעוד לא היה שום דבר שנגד את החוק, מפקד המשטרה ענה: 'אני לא אטפל בהם'. ראש העיר צעק לו בחזרה 'אני אפטר אותך'".

לדבריו, "כשבאו השוטרים הוא צעק להם 'סיכמתי אתכם שתבואו ב-17:45, למה לא באתם?' בהמשך התחיל לרדוף אחרי אנשים וצעק 'בוא נראה מי יצעק, עכשיו אפילו ילדים...' אז קרא לשוטרים שיבואו איתו והם התחילו לרוץ ואז צעק המפקד לשוטרים 'תחזרו, אנחנו לא חלק מההצגה' אז ראש העיר פנה לשוטר מהאכיפה העירונית ואמר לו 'אתה כן תישאר איתי לצלם כל אחד שיש לו פרווה חומה על הראש'".

"הוא אמר גם לאחד התושבים 'תגידו לקהילת הפרושים שיוציאו את ספרי התורה כי מחר בלילה אני אבוא עם טרקטור לשבור את בית הכנסת' הוא אמר גם שידאג שקהילת הפרושים לא תישאר פה בשכונה 'אני אוציא אותם'. בסוף כשהוא כבר היה בדרך חזור הוא אמר כי בשבת הקרובה, 'מי שיצעק שבת אני אשבור לו את הרגליים'".

מטעם ראש עיריית לוד נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בעקבות האירוע החריג בשכונת גני איילון בלוד: ראש העיר הגיע באופן אישי לשכונת גני איילון כדי להרגיע את הרוחות שכמעט והגיעו לאלימות פיזית בין הצדדים. לצערנו ישנם אנשים שעוסקים בפירוד הלבבות ומנסים להוציא את דיבת ראש העיר רעה כביכול הייתה אלימות. ראש העיר עמד בתווך ומנע ההתדרדרות מסוכנת בין הצדדים. ראש העיר מגנה ומוקיע כל אלימות פיזית ומילולית ראוי לציין כי ראש העיר משבח את תושבי שכונת גני איילון שנהגו באיפוק ומבינים את הרגישות הגדולה שצריכה להיות בעיר מעורבת ומורכבת בה חיים ערבים לצד יהודים וחילונים לצד דתיים וחרדים".

"עם זאת לצערנו קומץ קטן ביותר פעל על דעת עצמו, דבר שיכול להביא למצב של מריבות היהודים. ראש העיר פונה לכלל האוכלוסיות בעיר לשמור על איפוק ולחיות זה לצד זה מתוך רגישות והבנה ושמירת הסטטוס קוו. עם פתיחת שכונת גני איילון, ראש העיר נעתר לבקשות הציבור לסגור את הכביש הראשי בשכונה ע"ש הרב אלישיב ובאותו מעמד סוכם עם רבני השכונה שהכביש הראשי ('יחד שבטי ישראל'), שחוצה את השכונה, ומקשר בין חלקי העיר לוד, לא ייסגר בשבת כשם שלא סוגרים כבישים ראשיים בכל עיר בארץ", לשון התגובה.

יאיר רביבו לוד שבת יחסי חרדים חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד