י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הממשלה בידי ליברמן

בנט נגד החרדים: הולכים אחרי איש במקום לדאוג לציבור • צפו

במסיבת העיתונאים שכינסו הערב ראש הממשלה ושרי האוצר והחוץ, ניתן היה להבחין בקלות מי שולט בממשלה ומי נותן את הטון שעל פיו יישק דבר - אכן, אביגדור ליברמן. בנט שקל את מילותיו בתשובה לשאלה שנגעה להצטרפות החרדים לממשלה • צפו

בנט נגד החרדים: הולכים אחרי איש במקום לדאוג לציבור • צפו
במסיבת עיתונאים צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

במסיבת העיתונאים שכינסו הערב (מוצאי שבת) ראש הממשלה נפתלי בנט והשרים יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, ניתן היה לראות מי מוביל את הטון בנושא החרדים, כאשר בנט ולפיד נכנעים לליברמן בסירובו לצרף את החרדים לממשלה.

במענה לשאלת העיתונאי ישי כהן, האם החרדים יצטרפו לממשלה, תקף ראש הממשלה נפתלי בנט את מנהיגי הציבור החרדי בכנסת, והאשים אותם בכך שהם הולכים אחרי נתניהו על פני אינטרסים לטובת הציבור החרדי.

תחילה תקף אביגדור ליברמן את ההנהגה החרדית כשהוא זוכה לגיבוי שבשתיקה מנפתלי בנט ויאיר לפיד, "הבעיה שלי לא עם חרדים אלא עם ש"ס ויהדות התורה", אמר ליברמן, ״הם לא נציגים של החרדים אלא לקחו אותם כבני ערובה, הם פוגעים בציבור החרדי".

ראש הממשלה נפתלי בנט סירב להתייחס על שורת הגזירות נגד הציבור החרדי שנכללות בתקציב ואמר, "הממשלה הזאת הולכת לתת את המתנה הכי גדולה מזה שנות דור לציבור החרדי, במובדל מחברי הכנסת", וציין "לראשונה אנחנו מנתקים את הקשר בין נושא הגיוס ליציאה לעבודה".

לדבריו: "לראשונה אנחנו מאפשרים לרבבות חרדים שרוצים לצאת לעבוד והמדינה עד כה לא אפשרה שלהם לצאת לעבוד בגיל 21, אנחנו מקבלים אותם בזרועות פתוחות בהכשרות מקצועיות בהסבות".

בנט סירב להשיב האם הם מעוניינים שהחרדים יצטרפו לממשלה, "אנחנו רואים בהם אנשים רצויים כחלק מהחברה הישראלית, אכפת לנו מכל משפחה חרדית". הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי חברי הכנסת החרדים, "נציגי הציבור החרדי בחרו ללכת אחרי איש (בנימין נתניהו א.ק.) במקום לדאוג לציבור שלהם, זה בעיה שלהם, אנחנו דואגים לחרדים".

מסיבת עיתונאים חברי כנסת חרדים המפלגות החרדיות נפתלי בנט אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד