י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פיגוע מדיני נוסף?

לפיד שוב מעד בלשונו: "פליטת פה מטורפת"

במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט עם שר האוצר ליברמן ושר החוץ לפיד - התבטא האחרון באופן חריג בנושא מדיני רגיש בעל השלכות בינלאומיות • צפו

לפיד שוב מעד בלשונו: "פליטת פה מטורפת"
במסיבת עיתונאים צילום: Ohad Zwigenberg/POOL

במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (מוצ"ש), התבטא שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד באופן חריג ואמר כי - לישראל לא תהיה בעיה עם פתיחת קונסוליה אמריקאית ברמאללה, בירת הרשות הפלסטינית. 

את הדברים אמר כאמור לפיד במהלך מסיבת עיתונאים פומבית לעיני כל המדינה, ולצד ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן. דבריו החריגים של לפיד לא זכו להתייחסות במהלך מסיבת העיתונאים שהמשיכה לנושאים הבאים. 

לפיד על פתיחת הקונסוליה האמריקאית ברמאללה.

אך הכתב הפוליטי של 'הארץ', מיכאל האוזר טוב, לא פסח על האמירה החריגה ופרסם את ציטוט דבריו של לפיד, בחשבון הטוויטר וכתב: "שר החוץ לפיד בפליטת פה מטורפת שפוספסה לגמרי: "אין לישראל בעיה שהאמריקאים יפתחו קונסוליה ברמאללה".

האוזר טוב הוסיף כי מעולם לא היתה קונסוליה אמריקנית ברמאללה ועקץ את שר החוץ: "זה נראה שלפיד לא ממש שם לב למה שאמר". 

"הכוונה של לפיד היתה להגיד שאם האמריקנים מעוניינים לתת שירותים קונסולריים לפלסטינים הם יכולים לעשות את זה ברמאללה. משמע משרד קישור. השימוש של לפיד במילה קונסוליה היה שגוי, שכן יש לו משמעות גדולה של הכרה אמריקנית ברשות על שלל השלכותיה", ציין האוזר טוב. 

נזכיר כי בהקלטות שהתפרסמו לפני כשבועיים ב'חדשות 12', נשמעה שרת הפנים איילת שקד מלינה על פיגועים מדיניים שמבצע יאיר לפיד כשר חוץ בזה אחר זה ומי שנאלץ לטפל בהם הוא ראש מפלגתה נפתלי בנט. יתכן כי הערב ניתן להוסיף פיגוע מדיני נוסף מפי שר החוץ שלא בורר את מילותיו בקפידה.

יאיר לפיד נפתלי בנט אביגדור ליברמן הרשות הפלסטינית קונסוליה אמריקנית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד